2010-10-19, 12:24
Medlem
Varför är det alltid så att bärbara macar har så svårt att ansluta till trådlösa nätverk?
Tre olika PC laptops hittar nätet varje gång jag startar om routern Men både macbook och ibook måste leta länge och hittar inte, man måste sitta på speciella punkter i huset för att hitta osv, är det så att trådlösa kortet generellt sett är dåligt i apples datorer? och isåfall varför? När allt annat är så bra
Citera
2010-10-19, 13:39
Medlem
systems avatar
Är det verkligen så?

Har fem Macar hemma och ansluter till en Linksys utan problem. Tidigare hade jag Netgear, även där utan problem. På jobbet kör många trådlöst, både Mac och PC, utan problem till Airport Extreme.

Finns någon gemensam nämnare där det krånglar för dig? Heter routrarna DLink så kan jag förstå problemet bättre.
Citera
2010-10-19, 14:01
Medlem
Lethass avatar
Funkar utmärkt hemma hos mig, jag har en Dlink-router som datorerna ansluter till och de är ingen som har haft problem med att ansluta till den.
Citera
2010-10-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lethas
Funkar utmärkt hemma hos mig, jag har en Dlink-router som datorerna ansluter till och de är ingen som har haft problem med att ansluta till den.
Har Thomson nu hade Glocalnets förut och innan dess en Blå D-link,
Det funkar ju men just när man startar datorn eller startar om routern så har alltid macarna lite svårare att hitta mitt nät.
Citera
2010-10-19, 17:26
Medlem
Funkar helt perfekt för mig med min time capsule iallafall. Däremot har jag haft problem med mina PC.
Citera
2010-10-19, 18:45
Medlem
1993s avatar
Min funkar klockrent här hemma och hos flickvännen. Båda stavas D-Link.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in