2010-10-19, 09:58
Medlem
Motleys avatar
Minns faktiskt tidningen Flashback i början av 90-talet...Som jag vill minnas var väldigt intressant och spännande.

Men har fått för mig att de var väldigt långt åt vänsterhållet (vilket jag dock inte är fast jag gillade tidningen, är mer "mitten"). Minns jag fel eller var det så? Har även fått för mig att de hängde ut nazister.osv. Om så var fallet kan man ju undra vad de som startade det hela anser om utvecklingen.

Men kan minnas fel, fick bara en sådan Flashback Någon kanske minns bättre och svara på det. Hur många tidningar kom det föressten ut och går de att få tag på idag?
Citera
2010-10-19, 10:42
Medlem
snapcases avatar
Jag skulle säga att det var en klassisk undergroundtidning i Answer me!:s anda med artiklar om blandad undergroundkultur. Man hängde aldrig ut nazister men däremot publicerades namnen på alla som beställde barnporr från stockholm tingsrätt och alla dömda våldtäktsmän i stockholm t.ex.
Sammanlagt kom det 4 nummer och alla är samlarobjekt numera. Kolla på tradera, där dyker de upp ibland.
En del artiklar kan läsas här: http://www.flashback.se/magazine/
Citera
2010-10-19, 10:57
Medlem
Motleys avatar
Tack! Var nog våldtäktsuthängningen jag tänkte på. Känner mycket väl igen omslagen på #1 och #3. Var nog de jag hade, jäkligt synd att jag slarvat bort dom.
Citera
2010-10-19, 11:06
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motley
Minns faktiskt tidningen Flashback i början av 90-talet...Som jag vill minnas var väldigt intressant och spännande.

Men har fått för mig att de var väldigt långt åt vänsterhållet (vilket jag dock inte är fast jag gillade tidningen, är mer "mitten"). Minns jag fel eller var det så? Har även fått för mig att de hängde ut nazister.osv. Om så var fallet kan man ju undra vad de som startade det hela anser om utvecklingen.

Men kan minnas fel, fick bara en sådan Flashback Någon kanske minns bättre och svara på det. Hur många tidningar kom det föressten ut och går de att få tag på idag?

de var absolut ingen vänster tidning
Citera
2010-10-19, 11:16
Medlem
Evolution!s avatar
Nej det var det verkligen inte.
Precis som detta forum så fick verkligen ALLA komma till tals i olika intervjuer och artiklar.
Allt från artiklar om Bader Meinhof, till intervjuer med anti-afakillarna som gav ut tidningen Werwolf (vilken även publicerades i sista numret, givetvis en aning censurerad...).

Så nej, det var ingen vänstertidning. Det var en undergroundtidning.

EDIT: När kommer min jävla tidning som jag betalade för c:a 15 år sedan???
Senast redigerad av Evolution! 2010-10-19 kl. 11:19.
Citera
2010-10-19, 11:40
Medlem
Motleys avatar
Ok har väl selektivt minne då. Men underground vet jag att den var, vilket man kanske inte riktigt kan kalla ett forum som är så stort som detta...Även om många ämnen är "underground".
Citera
2010-10-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
EDIT: När kommer min jävla tidning som jag betalade för c:a 15 år sedan???

Hehe... jag har själv tre stödprenumerationer... kommer ihåg tiden när hr. Axelsson vecka efter vecka lovade att nu skulle snart nr 6 vara klart... gick i perioder och väntade på posten

aaaah... det var tider det

Tycker väl förvisso att hr. Axelsson skulle kunna lägga ut sexan som PDF eftersom den var i stort sett klar
Citera
2010-10-26, 23:28
Medlem
LFEs avatar
Flashback förr var ju definitivt mer punk och underground och rebell över det hela, kanske man kan associera det lite mer med vänstern ändå? Idag har det ju förvandlas till någon sorts ryggdunkarklubb för bittra liberaler och mobbade sverigedemokrater som fördömmer varje illegal handling typ som inte har att göra med att smita från TV-licensen typ.

Fast nu är det ändå en grov generalisering av främst Politikforumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in