Citat:
QUOTE=Paaer
2. Ditt barn har egen vilja. Går inte att förbjuda man brukar få rätt stark tro tex kändre jag själv ångest när jag iten kom på möten.
Ja du säger det så bra själv här

.... "tex kändre jag själv ångest när jag iten kom på möten".
Är det en bra grej att känna ångest om man missar möten??
Citat:
3.JHV möten pratar bara om bibeln typ. Pratar absolut inte tungor, då dom menar att det är Satan som pratar genom mäniskor. ( om jag minns rätt )
JV pratar om innehållet i sina publikationer på mötena. Vakttornet, Vakna och alla böcker.
De anser att man inte kan förstå Bibeln om man inte vägleds av deras litteratur.
Citat:
4 Man blir iten knäpp! Man blir en bättre person som vissar kärlek. Finns många bra mänsikor, Vittnen är precis som vem som hälst.
Nej det finns ingen genomgående speciell kärlek hos JV. Tvärtom är deras handslag och leenden och vänskap en falsk och ytlig sådan. Man är vänner och man blir omtyckt så länge man gör som Organisationen säger.
Citat:
6. Inte hjärn tvättning. Man har egen vilja vill man dit går man vill man inte så skiter man i det. Vittnen bara pratar om biblen och försöker vissa rätt väg i livet.
Man har ingen egen vilja inom JV. Absolut inte. Man bestämmer inte ens över sitt eget liv i en krissituation.
Citat:
8. Wikipedia är falskt! mycket där stämmer inte alls med JHV. Klart dom vill att du ska ha knotakt med din sån. Dom vill ingen illa.
Nej de enskilda JVna vill nog ingen illa. De tänker dock inte en sekund på att deras uppförande gentemot uteslutna kan göra mkt illa. Alla enskilda JV är tyvärr totalt påverkade av Organisationens syn på allt. Och de tänker inte längre själva och har tappat all medmänsklighet.
Citat:
10. Nej det hoppas jag inte. Skulle vara synd och fel. Tycker inte du att dit barn har rätt till att gå i kyrakn om han vill? Samma sak med Rikes sal
Att gå i kyrkan är ljusår ifrån att bli medlem i JV. Tänk bara på konsekvenserna om man en dag inte vill vara med längre.
Citat:
Jag tycker du borde ta reda på själv vad deta är för religon istället för att lyssna på anda och kolla hemsidor...
Beklagar stavningen
Var ska man ta reda på det? På JVs hemsida? Vilken bild tror du de vill förmedla?