2010-10-19, 00:02
Medlem
Fooulzs avatar
Är det bara jag som tycker att det är ganska krångligt att komma ihåg i vilka trådar man postat sina två, tre, eller fem senaste inlägg? Det är väldigt svårt att hålla koll vart man hittade tråden och vad tråden hette. Jag tycker att Flashback bör införa en "Mina kommentarer" lista.
För dem som har varit inne på Fragbite, vet redan hur den ser ut, eftersom att jag har tänkt mig något i samma stuk. "Mina kommentarer" listan sparar dina senaste fem inlägg så det blir lättare för dig att komma ihåg vart du skrivit senast, och listan hänvisar en till tråden, och visar även vilken plats din kommentar hamnat på.

Vad: "Mina kommentarer" lista som visar på vilken plats din kommentar ligger på, vad ämnet heter och hur många som skrivit något i ämnet efter ditt senaste inlägg.

Varför: För att lättare kunna hålla koll på var man har skrivit senast, eftersom att det är väldigt svårt att komma ihåg alla trådar, och det här är en lättare lösning istället för att ha uppe flera olika internet flikar.

Hur: Genom att ha en liten lista placerad på något smart ställe där den får plats.

Hur fungerar "Mina kommentarer" listan?
Ta först en titt på ett exempel hur listan kan se ut. (Tagen från Fragbite) http://img526.imageshack.us/img526/8899/panyn.jpg

Jo listan fungerar såhär:
Om vi kollar på första raden där det står "#18 Gröntext (37 *)"

#18 betyder vilken plats du har placerat din kommentar på. Alla dina kommentarer får olika platser beroende på vilken plats du sagt din kommentar
(http://img716.imageshack.us/img716/7285/nummer.jpg)

Överstruket med grönt Där jag har strukit över med grönt ska ämnesnamnet stå så man lättare kan komma ihåg vart man postade sina senaste kommentarer.

(37*) (37*) betyder hur många som har skrivit i tråden efter ditt senaste inlägg.
Citera
2010-10-19, 00:04
Medlem
sunderlings avatar
Varför vill du ha en sån? Om du vill se om någon har svarat dig så kan du ju kolla på dina citerade inlägg. Nu för tiden citerar någon om den vill personen något.
Citera
2010-10-19, 00:04
Medlem
soulreapers avatar
Om du klickar på ditt namn får du upp en lista där det bland annat står hitta fler inlägg av Fooulz, det kanske är en sådan funktion du eftersöker?
Citera
2010-10-19, 00:05
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Varför vill du ha en sån? Om du vill se om någon har svarat dig så kan du ju kolla på dina citerade inlägg. Nu för tiden citerar någon om den vill personen något.

Självklart kan man ta den långa vägen. Och nej det är inte alltid folk citerar vad man skrivit.
Citera
2010-10-19, 00:06
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Om du klickar på ditt namn får du upp en lista där det bland annat står hitta fler inlägg av Fooulz, det kanske är en sådan funktion du eftersöker?

Jag vet att det finns en sådan funktion, men den här funktionen är mycket lättare och smidigare.
Citera
2010-10-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Jag vet att det finns en sådan funktion, men den här funktionen är mycket lättare och smidigare.

Men helt onödigt eftersom att "Prenemurera" och "Mina inlägg" finns.
Citera
2010-10-19, 00:22
Medlem
Phass avatar
Låter som en helt meningslös idé. Du har mina inlägg, det räcker bra.
Mina inlägg kan inte visa vilket nummer ditt inlägg har, men trycker du på inlägget kommer du automatiskt till det och du kan då snabbt kolla upp det.
Citera
2010-10-19, 00:23
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Men helt onödigt eftersom att "Prenemurera" och "Mina inlägg" finns.

På sätt och vis håller jag med dig. Men är det inte lättare att man kan se om faktiskt någon har svarat på någons tråd istället för att gå in och trixa där varje gång så visar det sig att någon inte har gjort det?
Citera
2010-10-19, 00:27
Medlem
_abous avatar
Citat:
På sätt och vis håller jag med dig. Men är det inte lättare att man kan se om faktiskt någon har svarat på någons tråd istället för att gå in och trixa där varje gång så visar det sig att någon inte har gjort det?
Fast det kan man ju med "Mina citerade inlägg"?
Jag förstår inte vad som skiljer sig riktigt, hur kan "Mina kommentarer" visa att folk har svarat på ens inlägg om man inte blivit citerad?

Edit: äh, jag kollade lite noggrannare nu, och jag tror jag fattar.
Fast enligt mig funkar det bättre med "Mina inlägg", som är mer eller mindre samma sak, och "Mina citerade inlägg", som jag tycker verka funka bättre än "Mina kommentarer", då man ändå måste gå in i tråden från "Mina kommentarer" för att se om det där nya svaret är till en själv.

Dessutom blir det nog tight med plats för en "Mina kommentarer"-ruta, om det nu ens skulle införts, men det kan man väl alltid lösa antar jag.
Senast redigerad av _abou 2010-10-19 kl. 00:31.
Citera
2010-10-19, 00:28
Medlem
Rois avatar
Citat:
"Mina citerade inlägg" och autoprenumeration på alla trådar man skriver i fungerar ypperligt för mig. tar inte direkt många sekunder att kolla.
Citera
2010-10-19, 19:08
Medlem
Joomlas avatar
1. Öppna tråd (rödmarkerat på nya/gamla inlägg ikonen till vänster i index)
2. Sök! a:användarnamn eller u:uid
3. profit
Citera
2010-10-19, 20:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Om du prenumererar på trådar du skrivit i ser du direkt om någon svarat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in