2004-07-14, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Det är lätt att skrika avgå, jag har inte sett några förslag på vem som ska ta över. Normalkillen i firman verkar vara supportrarnas motsvarighet till journalistikens Daniel Nyhlen.
Bläddrar man i gamla notiser på deras sida så hittar man först gnäll om att Baxter måste bort och sen gnäll om att vem som helst borde förstått att man inte skulle ha släppt iväg honom.
För mig som Djurgårdare är det ju dock skoj att det går dåligt för gnaget, även om det vore trist på derbyna nu när jag har flyttat till sthlm om dom ramlade ur.
Komiskt att dom hyllar den gamle Djurgårdaren Nebosa som en av sina favoriter också, samtidigt som dom mordhotade Jesper Jansson när han gick åt andra hållet.
Bläddrar man i gamla notiser på deras sida så hittar man först gnäll om att Baxter måste bort och sen gnäll om att vem som helst borde förstått att man inte skulle ha släppt iväg honom.
För mig som Djurgårdare är det ju dock skoj att det går dåligt för gnaget, även om det vore trist på derbyna nu när jag har flyttat till sthlm om dom ramlade ur.
Komiskt att dom hyllar den gamle Djurgårdaren Nebosa som en av sina favoriter också, samtidigt som dom mordhotade Jesper Jansson när han gick åt andra hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Bortsett från den sista frågan där svaret är att Gnaget har återgått till sin vanliga position som ett mittenlag efter dom goda åren vet jag inte svaret på dina frågor, du får gärna upplysa mig.
För att ta det enkelt:
Efter 9 omgångar 98 låg AIK på nedflyttningsplats, eller i vart fall i bottenträsket. Säsongen avslutades med 1-0 hemma mot Örgryte. Målskytt var Bajens nuvarande högerback. Du har alltså inte koll på hur säsongen 98 slutade?
Att Baxter efter en katastrofinledning fick förklara sig öga mot öga för att sedan föra laget till guld och CL osv är sånt hjältar görs av. Baxter drevs mer eller mindre iväg från klubben av ledningen, men inte minst av gnäll på vissa händer i omklädningsrummet. Dvs ett gäng kärringar som inte gillade professionalism och disciplin drev bort Baxter från klubben.
Den enskilt största katastrofen i AIK:s moderna historia.