2010-10-19, 03:25
Medlem
varför tror du det finns så många hustrumisshandlare han slår--> hon gråter -->
hon blir söt --> han vill krammas --> han blir kåt --> dom har make up sex --> hon slutar gråta -->
hon blir ful igen --> han blir sur (igen) --> han slår -->hon gråter och så fortsätter den negativa spiralen.
Citera
2010-10-19, 19:04
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persevere
De visar någonting som svenska tjejer har svårt att visa normalt sett, svaghet. Killar gillar överlag inte tjejer som är uppkäftiga, manliga och jobbiga. De gillar feminina tjejer och en tjej som gråter visar att hon har kontakt med sina känslor, att hon är svag och väcker försvarstänkandet hos killen som då får ta hand om tjejen och skydda henne mot alla otäcka saker som får henne att må dåligt.

Mår ni inte bra när en tjej kryper lite närmare för att hon fryser, ett hon är lite rädd och du kan vara den där som försäkrar henne att det inte är någon fara, osv. Hon låter dig känna dig som en man.
Det är alltså kvinnligt att vara svag. Jag tror inte att du har fel, det beror lite på vems ögon man utgår ifrån. Men det är en syn som jag tror begränsar ens relationer.

Mannen som behöver känna sig stark och beskyddande och kvinnan som behöver känna sig svag och beskyddad handlar ju bara om att välja tydliga roller för att förenkla relationerna. Den typen av uppdelning upplever inte jag att man har med sina syskon eller vänner, för relationer är sällan så enkla - om man inte tvingat gör dem så.
Citera
2010-10-19, 19:50
Bannlyst
Jag tycker att gråtande kvinnor blir så söta därför att de alltid gråter efter att jag gett dem ett rejält kok stryk. Då blir de så härligt kuvade om eftergivna.
Citera
2010-10-19, 19:54
Medlem
perseveres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Det är alltså kvinnligt att vara svag. Jag tror inte att du har fel, det beror lite på vems ögon man utgår ifrån. Men det är en syn som jag tror begränsar ens relationer.

Mannen som behöver känna sig stark och beskyddande och kvinnan som behöver känna sig svag och beskyddad handlar ju bara om att välja tydliga roller för att förenkla relationerna. Den typen av uppdelning upplever inte jag att man har med sina syskon eller vänner, för relationer är sällan så enkla - om man inte tvingat gör dem så.

Jag kan inte uttala mig om relationer men i kvinnlighet så ligger i vilket fall illusion av svaghet, att uppfattas som svag även om det inte är sant. Alla har väll hört om kvinnor som gråter för att spela på mäns empati eller killar som ska agera beskyddare om en tjej råkar ut för någonting på t.ex. krogen.
Citera
2010-10-19, 23:57
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Jag kan inte uttala mig om relationer men i kvinnlighet så ligger i vilket fall illusion av svaghet, att uppfattas som svag även om det inte är sant. Alla har väll hört om kvinnor som gråter för att spela på mäns empati eller killar som ska agera beskyddare om en tjej råkar ut för någonting på t.ex. krogen.
Ja, absolut. Jag kan också spela det spelet och gilla det. Men det är ett spel man spelar för att tillgodose ett behov av verklighetsflykt och förnekelse. Man försakar sig själv för en fix.
Citera
2010-10-20, 00:32
Medlem
perseveres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Ja, absolut. Jag kan också spela det spelet och gilla det. Men det är ett spel man spelar för att tillgodose ett behov av verklighetsflykt och förnekelse. Man försakar sig själv för en fix.

Jo, jag har inte sagt att en stapel i ett förhållande ska vara att spela ett spel där man frammanar dessa känslor. Men jag tror helt klart att det förstärker en relation om man låter sin kille få känna sig lite smart eller extra manlig ibland. Be om hjälp med att lyfta någonting som är tungt, visa en monsterkill på datorn, visa hur man tar ett G-ackord på gitarren eller vad som helst. På samma sätt så är det väll snällt om killar låter tjejen få känna sig lite extra kvinnlig ibland. Det behöver inte vara så fruktansvärt allvarligt.
Citera
2010-10-20, 17:16
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Jo, jag har inte sagt att en stapel i ett förhållande ska vara att spela ett spel där man frammanar dessa känslor. Men jag tror helt klart att det förstärker en relation om man låter sin kille få känna sig lite smart eller extra manlig ibland. Be om hjälp med att lyfta någonting som är tungt, visa en monsterkill på datorn, visa hur man tar ett G-ackord på gitarren eller vad som helst. På samma sätt så är det väll snällt om killar låter tjejen få känna sig lite extra kvinnlig ibland. Det behöver inte vara så fruktansvärt allvarligt.
Vi är helt överens. Jag försökte hitta en förklaring till TS undran över varför han tycker att den gråtande tjejen är söt. Att man kanske gillar det för att man har ett behov av att få känna sig stark och behövd i en tydlig roll betyder ju inte att man inte "får" känna så. Man kan ju (tro sig) förstå att man gör saker pga brister i ens personlighet och ändå vara okej med att man gör dem. Det går inte att vara perfekt osv.
Citera
2013-08-08, 21:36
Medlem
whyareyousostupids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsefar
För att de ska göra oss ännu mer upphetsade när vi våldtar dem såklart.
Vafan är de för jävla kommentar?
Citera
2013-08-08, 22:38
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Du tog med allt jag hade tänkte skriva, den manliga instinkten om att skydda kvinnorna vaknar till liv. Såhär var det väl tom på stenåldern skulle jag anta, mannen skulle skydda kvinnorna & barnen från mammutar & sabeltandade tigrar

TS: Försökte du bara prata med henne? Gick du inte fram & kramade om henne? Gör man det så har man ju "flyt" så att säga Sedan finns det få saker som går upp mot att hålla om & trösta en vacker gråtande kvinna, ack det är alltför länge sen jag fick vara med om det

Jag får hålla med här. TS borde kanske ha gjort ett "move" vid tillfället. Det kan kännas rätt bra som tjej att få den typen av tröst ibland.
Citera
2013-08-09, 00:46
Medlem
Jag smällte när jag såg Yvonne Strahovski gråta i Dexter, adorable.
Citera
2013-08-09, 00:52
Medlem
Sök på neoteny på youtube och kolla på videon som Girlwriteswhat har laddat upp. En förklaring till varför man känner synd, vill ta hand om tjejer när de visar att de smärtar.

Själv blir jag bara irriterad om en brud börjar gråta för att få sin vilja igenom och brukar be henne att skärpa till sig.
Citera
2013-08-09, 01:04
Medlem
Tjejen min gråter stup i kvarten (Obs: inte för saker jag gjort) Tror ni att det är nån slags undermedveten grej hon gör när jag är i närheten för att få attention eller nått?

Om jag blir irriterad eller sur på henne av någon anledning så svarar hon också med att gråta och då kan jag bara inte vara sur längre. Så vad det än är så funkar det uppenbarligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in