2010-10-18, 19:04
Medlem
Smutzs avatar
Hej alla glada.
Jag har precis botaniserat lite bland de arkiverade forumen och blev nyfiken på vilka forum som i dagsläget har en osäker framtid. Vad jag förstår så kan ett forum arkiveras om nivån sjunker så pass att all sansad diskussion omöjliggörs men jag har även för mig att jag läst om hur forum kan arkiveras pga bristande aktivitet. Hur ligger det egentligen till?

Finns det några olyckskorpar där ute som vågar förutspå vilket som blir nästa underforum att hamna på galgbacken? Med motivering naturligtvis.

Eder Smutz.
Senast redigerad av Smutz 2010-10-18 kl. 19:08.
Citera
2010-10-18, 20:01
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Hej alla glada.
Jag har precis botaniserat lite bland de arkiverade forumen och blev nyfiken på vilka forum som i dagsläget har en osäker framtid. Vad jag förstår så kan ett forum arkiveras om nivån sjunker så pass att all sansad diskussion omöjliggörs men jag har även för mig att jag läst om hur forum kan arkiveras pga bristande aktivitet. Hur ligger det egentligen till?

Finns det några olyckskorpar där ute som vågar förutspå vilket som blir nästa underforum att hamna på galgbacken? Med motivering naturligtvis.

Eder Smutz.
Forum kan också arkiveras om det inte finns någon moderator till dem.
Citera
2010-10-18, 21:15
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Forum kan också arkiveras om det inte finns någon moderator till dem.

Intressant, i vilka fall har det hänt?

Hur gör man då, headhuntar man någon specifikt för det moduppdraget eller blir det tjatkampanj i outlaw? Det vore ju väldans tråkigt om ett forum behövde arkiveras för gott på grund av den anledningen.
Citera
2010-10-18, 22:35
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Intressant, i vilka fall har det hänt?

Hur gör man då, headhuntar man någon specifikt för det moduppdraget eller blir det tjatkampanj i outlaw? Det vore ju väldans tråkigt om ett forum behövde arkiveras för gott på grund av den anledningen.

Ett exempel var Drogodling, ett i övrigt levande forum. När enda moderatorn slutade gick jag in som stand-in trots att jag varken drogar eller odlar. Jag satt där i en månad eller så till en ny och lämplig mod hade hittats.
Citera
2010-10-18, 22:41
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ett exempel var Drogodling, ett i övrigt levande forum. När enda moderatorn slutade gick jag in som stand-in trots att jag varken drogar eller odlar. Jag satt där i en månad eller så till en ny och lämplig mod hade hittats.

Tur att du är en stand-up guy .
Men alltså, det kan väl inte vara så något forum ligger i arkivet enbart p.g.a. modbrist? Sådant borde väl alltid kunna lösas.

Jag är fortfarande väldigt nyfiken på hur det ser ut i dagsläget, om något forum ligger risigt till.
Citera
2010-10-18, 22:44
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är väl trots allt så det brukar bli, att någon får "under tiden-modda" tills en mer lämplig moderator tillsätts?
För jag kan inte minnas något forum som faktiskt stängts ner av anledningen att ingen moderator går att finna.
Citera
2010-10-18, 22:46
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Tur att du är en stand-up guy .
Men alltså, det kan väl inte vara så något forum ligger i arkivet enbart p.g.a. modbrist? Sådant borde väl alltid kunna lösas.

Jag är fortfarande väldigt nyfiken på hur det ser ut i dagsläget, om något forum ligger risigt till.
Jag tror inte att något har arkiverats pga. brost på mods, men det har varit nära några gånger. Exempel på det har vi här i tråden. Ska jag gissa på något är det 'Pedofili' som måste vara väldigt tungt att modda om man inte har den felkopplingen själv.
Citera
2010-10-18, 22:49
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror inte att något har arkiverats pga. brost på mods, men det har varit nära några gånger. Exempel på det har vi här i tråden. Ska jag gissa på något är det 'Pedofili' som måste vara väldigt tungt att modda om man inte har den felkopplingen själv.
Det kan jag hålla med om, men just den delen känns som en så viktig del av Flashbacks statement att jag aldrig kan tänka mig att admin arkiverar det, det känns ta mig fan som han hade gått in och moddat själv i så fall.

On topic kan jag faktiskt inte komma på något forum som jag tror ligger i farozonen, inga av "mina" forum har låg aktivitet i alla fall.
Jag kan tycka att Cannabiskultur borde arkiveras, då nivån där oftast är väldigt låg, men samtidigt vet jag att den delen mer eller mindre bara finns för att avlasta dom tre andra cannabisdelarna från all flumskit som postas där, så det är nog bäst att det är kvar i alla fall.
Citera
2010-10-18, 22:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det kan jag hålla med om, men just den delen känns som en så viktig del av Flashbacks statement att jag aldrig kan tänka mig att admin arkiverar det, det känns ta mig fan som han hade gått in och moddat själv i så fall.

On topic kan jag faktiskt inte komma på något forum som jag tror ligger i farozonen, inga av "mina" forum har låg aktivitet i alla fall.
Jodå, jag tror att det ska mycket till för att admin ska arkivera forum som s.a.s går tvärs emot mainstream, men samtidigt kan man sannolikt inte ha just dessa forum utan mods.
Citera
2010-10-18, 22:56
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Det är väl trots allt så det brukar bli, att någon får "under tiden-modda" tills en mer lämplig moderator tillsätts?
För jag kan inte minnas något forum som faktiskt stängts ner av anledningen att ingen moderator går att finna.

Ja, det är oftast så det blir. Jag kan inte komma på att något forum arkiverats på grund av moderatorbrist så länge jag har suttit. Men det har varit nära ett par gånger, men oftast förbarmar sig någon över det. Självklart vill ingen arkivera ett forum med aktivitet, men forum får inte stå omodererade heller av förståeliga skäl.
Citera
2010-10-18, 22:59
Medlem
Smutzs avatar
Citat:

Jag kan tycka att Cannabiskultur borde arkiveras, då nivån där oftast är väldigt låg, men samtidigt vet jag att den delen mer eller mindre bara finns för att avlasta dom tre andra cannabisdelarna från all flumskit som postas där, så det är nog bäst att det är kvar i alla fall.

tja, syndikalismunderforumet har vad jag kan se blott 24 trådar varav enbart två har över hundra inlägg. Visserligen har väl det inte existerat överdrivet länge så man kanske vill ge det lite mer tid.
Angående pedofili tror jag du har rätt, förmodligen samma sak med revisionism. Cannabiskultur har jag medvetet undvikit, trist att jag som bara vill slappna av med en holk ibland blir sammankopplad med osnutna wiggers "kultur".
Citera
2010-10-18, 22:59
Medlem
MrFingals avatar
Tja, Humor-forumet arkiverades ju några veckor i somras då sittande moderatorn tog semester och ingen annan kunde ta över så nog händer det allt. Visserligen var detta bara i några veckor men ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in