2010-10-18, 11:11
Medlem
Fundamentalists avatar
http://shop.onoff.com/ProductSheet.aspx?prd=21837942

Tittar på datorer och såg det här erbjudandet de har, verkar perfekt för mina behov förutom att den lever upp till SC2 minikraven men knappt inte rekommenderade kraven. Plus att grafikkortet enbart kör i DirectX 10.1 och inte 11, men vet inte om det är så viktigt(?).

Men i alla fall, 4444kr för hela rasket, så min fråga till er är: Är denna dator värd det?
Citera
2010-10-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundamentalist
http://shop.onoff.com/ProductSheet.aspx?prd=21837942

Tittar på datorer och såg det här erbjudandet de har, verkar perfekt för mina behov förutom att den lever upp till SC2 minikraven men knappt inte rekommenderade kraven. Plus att grafikkortet enbart kör i DirectX 10.1 och inte 11, men vet inte om det är så viktigt(?).

Men i alla fall, 4444kr för hela rasket, så min fråga till er är: Är denna dator värd det?

Du kan inte köra SC2 på den där. Hemskt att dem skriver att det är en speldator. Jag blir rentav förbannad. Den där datorn klarar väl förmodligen av enklare flash-spel utan att krasha. Äldre spel som CS har den fömodligen till och med lite svårt med.
Citera
2010-10-19, 20:03
Medlem
Om den är bra att spela på, vet jag ingenting om. - Tydligen är den inte det.

Men får man en fullstor dator av ett erkänt bra märke för 4500, och det inte är ett instegs-modell - ja det är ett bra pris, och tror jag ett bra köp. Om det är allmänna behov du har.

Behöver du en speldator så får du söka vidare.
Citera
2010-10-20, 10:14
Medlem
Det är aldrig värt att köpa något på ONOFF.... De säljer endast måndags exemplar...
Citera
2010-10-20, 11:46
Medlem
TwoTrickPonys avatar
Titta på begagnat istället? Folk säljer ju datorer med garanti kvar..
Citera
2010-10-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoTrickPony
Titta på begagnat istället? Folk säljer ju datorer med garanti kvar..

Jag skulle aldrig någonsin köpa en bärbardator begagnad. Man vet ALDRIG vad man får. Säljaren kan ha tappat den i golvet, spillt saft över den, suttit med den i knäet 24/7 och därmed täckt till lufthålen vilket gjort att det är en enda röra med smält plast inuti datorn.

Köp ALDRIG en dator begagnad. (Såvida du inte är en lantis med en traktor, då får du göra det...men bara om du köper den på en auktion eller byter den mot X antal kossor och hönor.)
Citera
2010-10-20, 13:41
Medlem
TwoTrickPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Jag skulle aldrig någonsin köpa en bärbardator begagnad. Man vet ALDRIG vad man får. Säljaren kan ha tappat den i golvet, spillt saft över den, suttit med den i knäet 24/7 och därmed täckt till lufthålen vilket gjort att det är en enda röra med smält plast inuti datorn.

Köp ALDRIG en dator begagnad. (Såvida du inte är en lantis med en traktor, då får du göra det...men bara om du köper den på en auktion eller byter den mot X antal kossor och hönor.)

Det finns folk som säljer oöppnade datorer som de fått som ersättningsdatorer. Där drar man av 2-3000 och man kan göra sig en bra affär helt säkert.
Citera
2010-10-21, 16:49
Medlem
emlas avatar
Köpte en sådan på onoff igår. Fick en sx105 istället. Samma burk med en M340 athlon processor istället. Tror det blir en bra burk till farsan som nu har en fujitsu laptop från 2002 med fläktar som låter som ett reaplan och knattrande hårddisk. Frågan är bara hur han ska lyckas omskolas till windows 7. Farsan blev mäkta imponerad av webkameran. Sen vi såg Machete i helgen så har han velat ha en webkamera då Steven Seagal använde en sådan ofta i filmen. Gratisspelet Volvo the game som jag installerade var han också imponerad av.
Senast redigerad av emla 2010-10-21 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in