2010-10-18, 09:43
Medlem
Wickermans avatar
Har hittat kolfilter som metervara här: http://www.oparfymerat.se/

Någon som testat detta? Skulle vara kanon i en liten stealth odling...
Bara häfta över utsuget, enkelt.
Citera
2010-10-18, 10:37
Medlem
Tuvtramps avatar
Verkade intressant och framförallt billigare än div färdiga filtermoduler avsedda för odling så det är bara att prova! Men att häfta en ruta över utblåset är inte så smart, man får försöka få luften att gå genom kolfiltret på en större yta om det ska hinna absorbera lite "odör".

Bygg något i denna stil: http://www.head-nature.com/images/product/05841/05841.jpg
Senast redigerad av Tuvtramp 2010-10-18 kl. 10:43.
Citera
2010-10-18, 11:07
Medlem
cdxz11s avatar
Detta har tagits upp på swecan för en tid sedan, orkar ej leta upp tråden nu men en snubbe som testade med två eller tre lager av sådant ark framför en datorfläkt och det skulle ta bort en del lukt, men har för mig att det fortfarande luktade en aning.

Vill man använda dessa arken effektivt är det bara en sak som gäller, ett stort filter, man vill ha en stor yta så att luften passerar genom filtret rätt långsamt, då skall luften filtreras bättre än om man kör på med ett litet ark framför en fläkt. Tror helt klart dessa kolfiltersarken kan användas rätt effektivt om man bara bygger sitt filter rätt! Har själv funderat på att använda just detta kolfiltersarket till ett kolfilter i en microgrow, men finns effektivare & billigare metoder.
Citera
2010-10-18, 15:34
Medlem
Bojan1988s avatar
Titta här ska du se

https://www.flashback.org/p26217091#p26217091
Citera
2010-10-19, 15:52
Medlem
Wickermans avatar
Kanske användbart då. Om man inte vill mecka så mycket och har ont om plats.
Citera
2010-10-21, 23:19
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Det här blir perfekt för min odling jag precis startar i ett väldigt litet trångt skåp.
Blir till att rulla ihop en bit av det här kolfiltret i en avsågad PET-flaska och blåsa utgångsluften genom den.
Budgetlösning, visst men jag har inget val på det trånga utrymmet jag har.

Tack för tipset.
Citera
2010-10-21, 23:46
Medlem
brisingrs avatar
Har sätt det där förut, ska nog använda det i min kommande stealthodling. Kan komma med uppdatering om några veckor när jag är klar!

/mvh
Citera
2010-10-22, 02:15
Medlem
GeeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Har sätt det där förut, ska nog använda det i min kommande stealthodling. Kan komma med uppdatering om några veckor när jag är klar!

/mvh

Vore intressant!
Är själv nyfiken på hur bra det är osv då min egna odling har börjat lukta lite smått.
Citera
2010-10-26, 23:53
Medlem
rzizzlas avatar
ngn som testat detta med framgång ?????
Citera
2012-03-30, 10:41
Medlem
Tuvtramps avatar
Bump!

Butiken stängd, någon som vet något annat bra ställe att handla på? ....som privatperson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in