2010-10-17, 23:24
Medlem
Franz-Lucass avatar
Har bestämt mig för att införskaffa ett par riktiga monitorer till hemstudion som i stort sett består av ett externt ljudkort (Presonus Firebox), en dator, några dynamiska mikrofoner, en kondensator-mic, midi-synth, och diverse instrument. Har kört med mina creative högtalare med sub (kopplade i headphones utgången på ljudkortet), men har länge vart trött på dessa. Igår sprack den vänstra dessutom. Så nu känner jag att det här är något jag verkligen behöver ta tag i!

Vilka skall jag skaffa?!
Hur mycket måste jag lägga för att få ett par schyssta?

Tips tack!
Citera
2010-10-18, 00:44
Medlem
Potatisburks avatar
Har du någon budget?
Citera
2010-10-18, 00:59
Medlem
Franz-Lucass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisburk
Har du någon budget?

max 4k typ.
Citera
2010-10-18, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz-Lucas
max 4k typ.

KRK RP6 Rokit G2 hade jag köpt då, mycket bättre för pengarna blir det inte.

Jag ska köpa 8orna och det var inte längesen en snubbe hade köpt 8orna och hade en tråd där jag länka lite reviews för han ville veta om RP6 var bra men jag rådde han till att köpa RP8 men är din budget strikt där så är 6orna inte nåt dåligt val.

här är den https://www.flashback.org/t1310012
Citera
2010-10-18, 01:24
Medlem
Franz-Lucass avatar
Tack så jättemycket. Får se vilka det blir. Iofs en bra investering.
Citera
2010-12-23, 01:05
Medlem
Greengrasss avatar
Lånar tråden lite .

Jag är på jakt efter ett par monitorer jag med kör just nu genom ett par sketna scullcandylurar då mina datorhögtalare är spräckta, musiken jag gör är typ lite Ambient aktik lite Mike Oldfield typ.
Budgeten ligger väll på runt 2000 .
Citera
2010-12-23, 02:18
Medlem
Zakyaths avatar
Är rummet bra? Annars kan ju hörlurar vara att rekommendera.
Citera
2010-12-23, 11:45
Medlem
Greengrasss avatar
Hmm det är ju ett vanligt rum typ men ena väggen är täkt med en lång garderob och dom andra är det jävligt mycket tavlor och tyger och annat skit på haha.
Citera
2010-12-23, 12:39
Medlem
De bästa vore ju ett par gamla hederliga ns-10or, om du får tag i ett par i bra skick, håll kvar dom hårt även om de är passiva.

Annars kan jag tipsa om yamaha hs-50 eller hs-80, jag är extremt nöjd med mina hs-80.
Senast redigerad av maik- 2010-12-23 kl. 12:41.
Citera
2010-12-23, 15:37
Medlem
Greengrasss avatar
Ja Hs50 eller Hs80 kanske vore något får se hur ekonomin ser ut bara, men tror dom skulle vara lagom med tanke på priset vilka andra kan ni rekommendera i denna prisklass?
Citera
2010-12-23, 19:59
Medlem
Zakyaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greengrass
Hmm det är ju ett vanligt rum typ men ena väggen är täkt med en lång garderob och dom andra är det jävligt mycket tavlor och tyger och annat skit på haha.

Har du ett "vanligt" rum så skulle jag faktiskt rekommendera hörlurar, eftersom du inte kommer att få ett "rättvist" ljud ändå!
Citera
2010-12-23, 23:19
Medlem
Greengrasss avatar
hmm men det är nog monitorer jag vill ha då jag tycker det är jobbigt med hörlurar , mitt rum är ganska stort men vet inte om det är till fördel eller nackdel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in