2010-10-24, 20:07
Medlem
Wonderbras avatar
Vår (familjens) pit-tik var full av energi, nyfiken och tjurig när hon inte var snabbast i flocken..

Nu, 10 år senare, är hon fortfarande inte snabbast, nyfiken och energisk. Dock så umgås hon inte längre med andra hundar, då hon blev attackerad för något år sedan och blev totalknäckt.

TS, du behöver gå en, två och tre hundkurser och ta kontakt med en LEGITIM uppfödare, som du kan vända dig till.

För jag har en stark känsla av att din shitbull är en shitbull och din ignorans är ingen schysst kombination.
Citera
2010-10-24, 20:17
Medlem
Liten kuk ---> köpa dyr bil

Liten kuk och lite pengar ---> köpa kamphund

Citera
2010-10-24, 23:00
Medlem
TS har med största sannolikhet aldrig träffat en APBT ens..

Gratulerar dock till din blandras, hoppas att den blir frisk och trevlig dom kommande åren så det inte blir mer skrivande i tidningarna.
Citera
2010-10-24, 23:04
Bannlyst
usch min pitbull e förjävlig, anfaller både barn o andra hundar det e tacken när syskon ska försöka uppfostra en hund. han måste ha munkorg så fort han går ut
Citera
2010-10-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Pitbull är i regel väldigt mesiga. Bland de sämsta vakt/skyddshunden som finns faktiskt..Det är bara blattar som tittar för mycket på hiphopvideos med negrer med blingbling och dessa hundar som tror motsatsen.
Tycker du verkligen att det är konstigt ? Låt mig gissa, du har ingen kunskap what so ever om APBTs va ?

Näe, antog väl det.
Citera
2010-10-24, 23:45
Medlem
pungluders avatar
pit bull ska slita sönder barn, ruska dom tills skinnet släpper. annars e det ingen riktig pitbull.
Citera
2010-10-25, 08:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe_gamedog
Tycker du verkligen att det är konstigt ? Låt mig gissa, du har ingen kunskap what so ever om APBTs va ?

Näe, antog väl det.
Nej, inte mer än 33 år..
Citera
2010-10-26, 16:23
Medlem
Citat:
Pitbull är i regel väldigt mesiga. Bland de sämsta vakt/skyddshunden som finns faktiskt..Det är bara blattar som tittar för mycket på hiphopvideos med negrer med blingbling och dessa hundar som tror motsatsen.

Måste hålla med o detta. Eftersom apbt:n är väldigt förarvek upplevs den nog ofta som "mesig".
Jag tror att du menar mesig när det kommer till människor och inte till hundar.
Det stämmer rätt väl på de apbts jag haft. De är följsamma & lätthanterliga för de flesta som vet vad de gör, men kan vara lite tuffare när det kommer till andra hundar
Citera
2011-02-03, 20:58
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert123
Hej, Min lilla pojke är väldigt mesig va ute och gick me honom idag och träffa då på en schäffer som var vansinnig när jag gick förbi och då skulle tydligen min hund börja leka med kopplet.

Han är ungefär 9 månader gammal nu, är dem lugna i denna åldern? Jag vill ju att han ska stå på sig lite om det är nån som skäller på honom

Jag hade varit överlycklig om min lilla dam hade varit så. hon får ju dåndimpen om någon hund av större format skäller på henne. ett skall eller ett morr tycker ja väll är ok men där är de inget mer
Citera
2011-02-03, 21:00
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Nej, inte mer än 33 år..

Då du säger att du har 33 års kunskap av APBT så måste jag isf anta att du bott i typ usa innan. för om jag inte misstar mig så kom väl dom första APBT nånstans i slutet på 80 början på 90 till sverige?
Citera
2011-02-06, 13:20
Medlem
heysanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert123
Hej, Min lilla pojke är väldigt mesig va ute och gick me honom idag och träffa då på en schäffer som var vansinnig när jag gick förbi och då skulle tydligen min hund börja leka med kopplet.

Han är ungefär 9 månader gammal nu, är dem lugna i denna åldern? Jag vill ju att han ska stå på sig lite om det är nån som skäller på honom

Såna slags hundar är i regel inte aggressiva , bara om man tränar dom. det är ingen jävla kamphund du har köpt
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in