2010-10-17, 22:11
Medlem
robert123s avatar
Hej, Min lilla pojke är väldigt mesig va ute och gick me honom idag och träffa då på en schäffer som var vansinnig när jag gick förbi och då skulle tydligen min hund börja leka med kopplet.

Han är ungefär 9 månader gammal nu, är dem lugna i denna åldern? Jag vill ju att han ska stå på sig lite om det är nån som skäller på honom
Citera
2010-10-17, 22:12
Medlem
robert123s avatar
Min fråga i runda slingor är då hur eran hund va i den åldern.
Citera
2010-10-17, 22:14
Medlem
Tönt! Häftigt med en aggresiv hund? - snarare jobbigt...
Citera
2010-10-17, 22:17
Medlem
robert123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goSking-Gen
Tönt! Häftigt med en aggresiv hund? - snarare jobbigt...

har inget me de att göra utan ifall om det någongång kommer nån hund som attackerar honom är rädd då att han inte vågar försvara sig själv, vet att jag hjälper honom, men frågan är i runda slingor hur eran hund var i den åldern
Citera
2010-10-17, 22:17
Medlem
Var tacksam för att han inte är hundaggressiv, då har du ett mindre helvete varje gång du ska gå ut.. träffar han många hundar han får umgås med fritt?
Citera
2010-10-17, 22:18
Bannlyst
Vad vill du att han ska göra då? Springa fram till barn och bita sönder deras ansikten?
Citera
2010-10-17, 22:19
Medlem
capmorgs avatar
Hund som inte bryr sig om störig omgivning = stabil hund som man vill ha. En aggressiv är riktigt jobbigt i längden även om du känner att du inte har en machohund.
Citera
2010-10-17, 22:20
Bannlyst
Herregud du har en passiv hund! Inget mer med det. Var glad för det.
Citera
2010-10-17, 22:21
Medlem
robert123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lellel2
Var tacksam för att han inte är hundaggressiv, då har du ett mindre helvete varje gång du ska gå ut.. träffar han många hundar han får umgås med fritt?

händer att han träffar andra hundar men nu när han växt till sig så är det inga som vågar låta honom leka, han har dock en kompis som han brukade leka med men har inte blivit av på ett tag nu
Citera
2010-10-17, 22:21
Medlem
Dronkens avatar
Sånna som du borde inte få ha hund! :/
Citera
2010-10-17, 22:22
Medlem
robert123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Vad vill du att han ska göra då? Springa fram till barn och bita sönder deras ansikten?

Haha nej, inte det jag pratade om
Citera
2010-10-17, 22:24
Medlem
robert123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmorg
Hund som inte bryr sig om störig omgivning = stabil hund som man vill ha. En aggressiv är riktigt jobbigt i längden även om du känner att du inte har en machohund.

Joo men jag vet ju inte ifall om detta är lugnet förre stormen, brukar dem hundarna vara lugna vid denna åldern eller brukar dem bli mer aggressiva runt 1år? går ju inte att svara på men vill bara ha nån som haft och kan berätta hur dem upplevft det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in