Uppdaterade programmen safari och itunes, efter det fryser macen när jag startat den, jag kommer till skrivbordet - sen är det kört! Måste då startas om "hårt" för jag kan inte klicka i menyn och docken kommer inte ens upp. Tips ngn?/Thanx
Låter konstigt som fasen. Kan du köra programuppdateraren för att se om det är något din mac behöver?
Med de problem du beskriver så hade jag ansett att du skulle starta datorn i säkert läge, men eftersom du säger att den bara fungerar i säkert läge så vet jag inte vad man kan göra. Har du backuper på datorn med timemachine?
Har kollat programuppdateringarna - behövs inte. Jag kan köra i safemode, men sen då? Måste ju hitta felet? Har kört skivverktyget men jag får bara upp fel som enligt apple kan ignoreras...?
Kernel panic vet jag inte vad det är och vilka loggar menar du Ingrid-? Tack för tips så här långt, är det någon som har fler?
Fixat!
Hade en betaversion av Eset Nod32 för mac som frös hela datorn. Betan hade fungerat bra ett tag men efter att jag uppdaterade itunes och safari gick det helt åt skogen. Nu är allt ok och jag tackar för hjälpen!
Skitnöjd att jag om på det! Nod32 funkar bra på PC och jag kände att jag ville ha ett säkerhetsprogram på min Mac också. Är helt allergisk mot Norton, nu blir det nog att vänta tills de släpper den riktiga Noden istället. Ha det!