Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-17, 22:05
Medlem
Hickerss avatar
Uppdaterade programmen safari och itunes, efter det fryser macen när jag startat den, jag kommer till skrivbordet - sen är det kört! Måste då startas om "hårt" för jag kan inte klicka i menyn och docken kommer inte ens upp. Tips ngn?/Thanx
Citera
2010-10-17, 22:09
Medlem
tzjs avatar
Kan du bara köra datorn i säkert läge pga detta?

Alltså start med shifttangenten nedtryckt?

Låter konstigt som fasen. Kan du köra programuppdateraren för att se om det är något din mac behöver?

Med de problem du beskriver så hade jag ansett att du skulle starta datorn i säkert läge, men eftersom du säger att den bara fungerar i säkert läge så vet jag inte vad man kan göra. Har du backuper på datorn med timemachine?
Citera
2010-10-17, 22:12
Medlem
Ingrid-s avatar
Får du kernel panic? kolla loggarna om du kommer in i safemode.
Citera
2010-10-17, 22:21
Medlem
Lethass avatar
Boota den i safemode och kör en diskcheck.
Citera
2010-10-18, 09:17
Medlem
Hickerss avatar
Har kollat programuppdateringarna - behövs inte. Jag kan köra i safemode, men sen då? Måste ju hitta felet? Har kört skivverktyget men jag får bara upp fel som enligt apple kan ignoreras...?
Kernel panic vet jag inte vad det är och vilka loggar menar du Ingrid-? Tack för tips så här långt, är det någon som har fler?
Citera
2010-10-18, 16:11
Medlem
Hickerss avatar
Fixat!
Hade en betaversion av Eset Nod32 för mac som frös hela datorn. Betan hade fungerat bra ett tag men efter att jag uppdaterade itunes och safari gick det helt åt skogen. Nu är allt ok och jag tackar för hjälpen!
Citera
2010-10-18, 16:30
Medlem
tzjs avatar
Gött att det löste sig! Verkar vara en skum beta som gör att datorn beter sig så...
Citera
2010-10-18, 21:09
Medlem
Hickerss avatar
Skitnöjd att jag om på det! Nod32 funkar bra på PC och jag kände att jag ville ha ett säkerhetsprogram på min Mac också. Är helt allergisk mot Norton, nu blir det nog att vänta tills de släpper den riktiga Noden istället. Ha det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in