2010-10-17, 18:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Jo men tänk så här att en bil går 399 584 916 m/s. Det är 99 792 458 m/s snabbare än ljusets hastighet.

Men nu finns det inte en bil som går så - än.

Men så kan man inte bara tänka då det krävs oändligt med energi för att accelerera upp i ljusets hastighet.
Citera
2010-10-17, 18:33
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Njae, ingen har väl testat, men Einstein och typ alla forskare och professorer efter honom tror att det inte går.
Men men, du kan ju ha rätt!

Det är teoretiskt möjligt att färdas snabbare än c; det enda som inte är tillåtet är att färdas i en hastighet exakt lika med c. Alltså följer att partiklar som färdas snabbare än c, så kallade tachyoner, kräver energi för att bromsas in, och för att bromsa ned dem till en hastighet = c krävs det oändligt med energi, precis som att detkrävs oändligt med energi för oss att accelerera upp till c.
Citera
2010-10-17, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Det är teoretiskt möjligt att färdas snabbare än c; det enda som inte är tillåtet är att färdas i en hastighet exakt lika med c. Alltså följer att partiklar som färdas snabbare än c, så kallade tachyoner, kräver energi för att bromsas in, och för att bromsa ned dem till en hastighet = c krävs det oändligt med energi, precis som att detkrävs oändligt med energi för oss att accelerera upp till c.

Jag har kommit på en liten enkel teori hur man kan förflytta sej i radiovågornas hastighet.

Tänk att man använder en sändare och en mottagare. Precis som på radio. Fast istället för att man skickar iväg musik så kan man skicka iväg musik i form av energi av människoatomer. Sedan tar mottagaren upp det och omvandlar det till en människa igen.

Visst det lät lite för enkelt. Men enligt teorin så måste det gå.
Citera
2010-10-17, 18:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Jag har kommit på en liten enkel teori hur man kan förflytta sej i radiovågornas hastighet.

Tänk att man använder en sändare och en mottagare. Precis som på radio. Fast istället för att man skickar iväg musik så kan man skicka iväg musik i form av energi av människoatomer. Sedan tar mottagaren upp det och omvandlar det till en människa igen.

Du färdas fortfarande inte snabbare än ljuset då radiovågor också är elektromagnetisk strålning.
Citera
2010-10-17, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Du färdas fortfarande inte snabbare än ljuset då radiovågor också är elektromagnetisk strålning.

Jo, jag vet, men det skulle vara en jättebra färdningssätt.
Vet inte hur snabbt det är?
Citera
2010-10-17, 19:29
Medlem
Citat:

Du kan ingenting. Det där är inte en teori.
Citera
2010-10-17, 19:45
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:

Skulle det då bli samma människa igen? För de andra så skulle det självklart upplevas så, men för den ursprungliga personen tvekar jag på att det känns som att h*n återföds.

Citat:
Jo, jag vet, men det skulle vara en jättebra färdningssätt.
Vet inte hur snabbt det är?

Ljusets, och all annan elektromagnetisk strålnings, hastighet är ca 3 * 10 ^ 6 m/s.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in