2010-12-17, 16:37
Medlem
TheDistances avatar
Tyvärr väldigt dåligt med frulle... Oftast bara på helgen.. Men då kan det allt bli rejält ibland:

Krispig Bacon, Stekt ägg (med lagom lös gula) eller scrambled eggs, tabasco på äggen, ett par mackor med Cheddar, kalkon, mayo och en tomatskiva på toppen. på detta lite frisk OJ och en kopp grönt thé/gott kaffe.

Mums. Blev faktiskt lite sugen på frukost nu..
Citera
2010-12-17, 20:51
Medlem
Jari78s avatar
Äter exakt samma sak varje dag; två skivor Wasa sport med billingeost, rökt skinka och röd paprika, ett ekologiskt XL-ägg kokt i 7 minuter, ett glas Tropicana apelsinjuice och en mugg Zoegas skånerost med lite mjölk. Breakfast for champions. Står mig utan problem till lunch utan att magen kurrar.
Citera
2010-12-17, 22:59
Medlem
Anemons avatar
Frukost är nåt skit som flingtillverkarna och mjölkbönderna har hittat på . Själv äter jag endast frukt och vatten de första timmarna sedan jag gått upp. Jag misstänker att frukostätande ligger bakom en stor del av övervikten. Jag menar mejeriprodukter, flingor och bröd är inget som man bör eller behöver äta som människa det är grismat. JA jag menar allvar.
Ägg och bacon kan dock vara gott ibland. Men övrigt jag räknade upp nejtack.
Citera
2010-12-17, 23:21
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Frukost är nåt skit som flingtillverkarna och mjölkbönderna har hittat på . Själv äter jag endast frukt och vatten de första timmarna sedan jag gått upp. Jag misstänker att frukostätande ligger bakom en stor del av övervikten. Jag menar mejeriprodukter, flingor och bröd är inget som man bör eller behöver äta som människa det är grismat. JA jag menar allvar.
Ägg och bacon kan dock vara gott ibland. Men övrigt jag räknade upp nejtack.

Jag misstänker att situationen är helt tvärt emot.
Citera
2010-12-18, 00:55
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Jag misstänker att situationen är helt tvärt emot.
Jag ställer mig helt och hållet på din sida. Om ungar (och vuxna med för den delen) skulle äta en rejäl frukost så skulle de må betydligt bättre. Det är med dagens första mål man grundlägger dagen och fyller energidepåerna. De som äter vettigast är egentligen bönder och byggjobbare, de äter motsvarande det vi "vanliga" kallar lunch redan vid niotiden och fyller sedan på med mellanmål resten av dagen. Kanske skulle skolmaten serveras redan vid nio och bara kompletteras med fil, fruktkräm eller något annat lätt runt ett-halvtvå?
Citera
2010-12-18, 01:21
Medlem
Nevyns avatar
Oftast ett glas Proviva, lite knäckebröd krossat i skål med hälsofil, 1 glas mjölk och 1 kopp kaffe med mjölk. Ibland så blir det även en grov smörgås med tonfisk på men oftast inte.
Blir även gröt ibland men jag önskar att de tillfällena sammanträdde oftare.
Citera
2010-12-18, 15:02
Medlem
Trinnits avatar
Frukosten brukar bli ett glas yoghurt på vardagarna, med en kopp kaffe lite senare, och bara en kopp kaffe på helgerna.
Frukost är i regel något jag inte vill ha och inte har några problem att klara mig utan. Kan visserligen trycka i mig en hel del på hotellfrukostar eller brunch, men vanligtvis prioriterar jag sömn framför frukosttid.

Den vanliga frukostmaten är ju dessutom förbannat trist...flingor blir man inte mätt på, och att sitta och gnaga på en torr macka eller knäckebröd är ju rent av deprimerande. Får man inte helt nybakt bröd varje morgon så kan det lika gärna vara. Ägg och bacon är visserligen gott, men inte orkar man ställa sig och steka käk tidigt på morgonen.
Citera
2010-12-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDistance
Tyvärr väldigt dåligt med frulle... Oftast bara på helgen.. Men då kan det allt bli rejält ibland:

Krispig Bacon, Stekt ägg (med lagom lös gula) eller scrambled eggs, tabasco på äggen, ett par mackor med Cheddar, kalkon, mayo och en tomatskiva på toppen. på detta lite frisk OJ och en kopp grönt thé/gott kaffe.

Mums. Blev faktiskt lite sugen på frukost nu..

Åh så gott det låter!

I veckorna är man för trött för att lägga ner någon kärlek på frullen, men på helgerna blir det ibland stekt bacon och halvlösa kokta ägg, mackor, kaffe och juice. Åh nu måste jag gå och svänga ihop dagens frukost, blev skithungrig :-)
Citera
2010-12-23, 11:13
Medlem
Har inte ätit fruktost regelbundet de senaste sju åren. Det kan bli någon gång i månaden nu, om flickvännen insisterar, annars har jag inget behov av det.
Brukar hålla mig på ett mål mat om dagen utan problem, när jag jobbar blir det även lunch någon gång efter klockan ett.
Citera
2010-12-23, 11:19
Medlem
tuzzens avatar
Varje dag. 2 mjuka mackor med ( oftast hembakat bröd) ost eller skinka som pålägg, en talrik müsli med standarmjölk. På helgerna blir det ibland stekt bacon & korv till.

Eftersom jag reser en hel del i jobbet så blir det även en hel del hotelfrukostar och då blir det att prova på en del olika tillbehör på frukostbordet som är lite lokalt. =)
Citera
2010-12-23, 14:35
Medlem
gregorivalettis avatar
Som många andra här slarvar jag lite med frukosten på vardagar, då blir det oftast bara två mackor och en mugg kaffe

ska man festa till det till helgen så blir det ibland en engelsk frukost med rostat bröd, äggröra, bacon, korv och heinz-bönor i tomatsås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in