Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-03, 12:15
Bannlyst
SR skriver att någon aktionsgrupp har släppt ut minkar ifrån en farm och det har redan kommit in rapporter om att de springer minkar på bilvägar.

Läs mer:
http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyheter/artikel.asp?Artikel=2352083

Vilka ligger bakom dådet? Vad kommer att hända med djuren och omgivningen?
Citera
2008-10-03, 12:17
Medlem
cammos avatar
Texten aktivisterna sprejade borde väl snarare vara

"Din förlust, deras död"
Citera
2008-10-03, 12:20
Bannlyst
Härligt! Dom får åtminstone känna på friheten innan dom dör. Tack ungdomar! Jag älskar er!
Citera
2008-10-03, 12:29
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division39

Vet inte vilka som gjort det, men alla smådjur och småfåglar i området kommer att bli käk åt dem. Blir tomt på fågelungar och sorkbäbisar till våren.
Citera
2008-10-03, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Vet inte vilka som gjort det, men alla smådjur och småfåglar i området kommer att bli käk åt dem. Blir tomt på fågelungar och sorkbäbisar till våren.

Osannolikt. Dessa djur är helt förvirrade efter ett liv där det enda dom har jagat har varit den egna svansen i ett utrymme som knappt är större än deras kroppslängd.
Citera
2008-10-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Härligt! Dom får åtminstone känna på friheten innan dom dör. Tack ungdomar! Jag älskar er!

Dom dör fortare i frihet kan jag säga!!

Det som dom gör är bara dumheter!
Citera
2008-10-03, 13:05
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianenC2
Dom dör fortare i frihet kan jag säga!!

Det som dom gör är bara dumheter!

Istället för att snabbt och relativt smärtfritt bli pälsdjur kommer de väl att långsamt och plågsamt svälta ihjäl där ute i det fria va?
Citera
2008-10-03, 13:05
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Osannolikt. Dessa djur är helt förvirrade efter ett liv där det enda dom har jagat har varit den egna svansen i ett utrymme som knappt är större än deras kroppslängd.

Om dom är så förvirrade, vad har de då för glädje av att svälta ihjäl i det fria?

Jag tänker aldrig i mitt liv försvara pälsfarmarna som jag tycker ska läggas ner direkt, men lika aldrig i mitt liv tänker jag försvara stadsungar som tror att en mink har samma åsikter och samma själsliv som de själva.

Det vore mycket bättre att de slog ihjäl minkarna på plats. Då skulle de undvika att djuren led och farmaren skulle lida ekonomisk skada.
Citera
2008-10-03, 13:06
Medlem
MonkeyWizs avatar
Jag skulle hemskt gärna ta dessa jävla idioter och slänga ut dem i öknen med orden: "Nu är ni fria, lev ett långt liv!"
Citera
2008-10-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Division39
SR skriver att någon aktionsgrupp har släppt ut minkar ifrån en farm och det har redan kommit in rapporter om att de springer minkar på bilvägar.

Läs mer:
http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyheter/artikel.asp?Artikel=2352083

Det är väl någon organisation som ligger bakom! Ganska logiskt.

Dom djur som blir utsläppta kommer bli käk åt andra djur som älg och räv. Eller så blir dom överkörda av bilar.Dom vet inte hur man jagar och inte hur man skyddar sig! Annars äter dom upp varandra. Minkar är inga flockdjur.

kommer la kanske inte hända så mycket med omgivningen. Förutom att fåglar o lite andra små djur går åt.Och det är ju också mindre kul!
Senast redigerad av indianenC2 2008-10-03 kl. 13:33.
Citera
2008-10-03, 13:13
Medlem
Alldeles riktigt!

Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Istället för att snabbt och relativt smärtfritt bli pälsdjur kommer de väl att långsamt och plågsamt svälta ihjäl där ute i det fria va?

Alldeles riktigt. Om dom inte hinner bli uppätna!
Citera
2008-10-03, 14:18
Medlem
wastes avatar
Citat:

Djurplågeri och rubbningar av ekosystemet, verkar vara härligt klarsynta ungdomar det där. Det är ju inte bara minkarna de har ihjäl. Jävla idioter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in