2010-10-17, 00:40
Medlem
anooonyms avatar
Tjenare. Ibland förekommer det ju brott mot reglerna i trådar. I många fall lite sådär oskyldigt som känns mer ok än "hey köp denna för 1000kr lololool".

Jag personligen brukar påpeka det direkt i tråden. Men det är ju att gå OT (oftast) och det är ju heller inte mycket bättre. Samtidigt så är det ju fler som ser uppmaningen än om man skulle RP/PM så det är ju inte bara dåligt.

Jag har inte så stor koll på vad som händer med mina regelpåpekningar efter det att jag skriver dessa.

Så hur ser ni mods (resten också) på att man gör detta? Ok eller ej?
Citera
2010-10-17, 00:45
Medlem
Rembrandths avatar
Jag brukar påpeka ibland först, sen tänker jag att jag borde rapportera det. Vet inte varför jag gör så! Ofta rapporterar jag bara och skiter i att själv kommentera regelbrottet i tråden.
Citera
2010-10-17, 00:48
Medlem
stilltons avatar
dom enda som kan göra något åt regelbrotten är ju moderatorerna i forumsdelen och admins, så jag förstår inte hur man kan förhindra regelbrott på något effektivare sätt än att skicka RP på inläggen.

om du inte tycker att det är ett regelbrott så finns det väl ingen anledning att säga "oj, tänk om du inte skämtat där, då hade jag rapporterat ditt inlägg för annonsering"
Citera
2010-10-17, 00:49
Medlem
SweTechs avatar
Påpeka inte utan skicka istället en RP.
Citera
2010-10-17, 00:51
Medlem
ABrownies avatar
Beror lite på i vilken del av forumet det händer, i tex drogdelen har jag väldigt lätt att irritera mig på folk som trots åtskilliga tillsägningar åt andra i tråden och ibland en notis i trådstarten ändå frågar "Det är ju himla torrt i XXX, nån som vet nåt?" då kan det hända att man kommenterar, ofta rätt så spydigt eller elakt.
I andra delar av forumet brukar jag låta de gå obemärkt förbi eller rapportera det med knappen.
Citera
2010-10-17, 00:53
Medlem
epost72s avatar
Om det nu dessutom är en eventuell annons, så blir det lite motsatt verkan eftersom alla inlägg höjer upp tråden.

Som sagt det är bättre att RP:a och låta tråden sakta sjunka nedåt tills den åtgärdas.
Citera
2010-10-17, 00:54
Medlem
peffe22s avatar
Jag Rp:ar och skriver det i tråden.

Skriver det för att andra folk ska kunna se att detta KAN vara ett regelbrott.
Jag är också för hövlig för att rapportera ett inlägg utan att tillkännage mig själv

En annan sak är att väldigt många som inte har läst reglerna så dom blir upplysta samtidigt!

Edit: Jag tror inte jag brukar bumpa gamla trådar med sådana kommentarer dock
Citera
2010-10-17, 00:55
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
dom enda som kan göra något åt regelbrotten är ju moderatorerna i forumsdelen och admins, så jag förstår inte hur man kan förhindra regelbrott på något effektivare sätt än att skicka RP på inläggen.
Att RP'a förhindrar inte t.ex regelbrottet 1.01. Det har gjorts och när man RP'ar så kommer inlägget ta borts eller vad som nu händer.

Kommenterar man att det är fel ser andra att det inte är tillåtet, vilket föhindrar andra att begå misstaget.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om det nu dessutom är en eventuell annons, så blir det lite motsatt verkan eftersom alla inlägg höjer upp tråden.

Som sagt det är bättre att RP:a och låta tråden sakta sjunka nedåt tills den åtgärdas.
Det är sant. Tänkte inte på det men min åsikt är nog fast ändå.
Citera
2010-10-17, 00:58
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Först RP. Sen kommentar. Om man vill förhindra att fler tabbar sig. Eller har skrivklåda.

RP'n är ganska viktig i sådana lägen. Det är det första jag kollar när jag loggar in.

Edit: Fast får jag välja så ser jag helst att man avstår från kommentarerna. Det leder till merjobb för mig och riskerar att fler drabbas av påföljder. (kommentatorn själv)
Senast redigerad av WirelessGkit2 2010-10-17 kl. 01:00.
Citera
2010-10-17, 01:47
Medlem
Joomlas avatar
Det beror på. Om någon skrivit en taskig rubrik eller liknande lägger jag RP och går vidare. Om det däremot är 1.01, t.ex dedikerad reklamtråd eller någon som redigerat en trådstart till "mod ta bort yo" händer det ofta att jag svarar och tramsar

Att däremot påpeka "öh du inte bra att du ..." i en större tråd där ett av inläggen bryter mot en regel är väl bara dumt. Fler inlägg att radera för moderatorerna.
Citera
2010-10-17, 02:10
Medlem
soulreapers avatar
Det är olika beroende på mitt humör, jag rpar alltid om ingen annan har hunnit göra det och om jag vill vara snäll och påpeka för andra att de inte bör göra samma sak så skriver jag det i tråden, men det beror även på vilken typ av brott det är och huruvida det är en pågående diskussion eller inte, onödigt som sagt var att bumpa ett regelbrott...Däremot stör jag mig jävligt mycket på trådar där någon påpekat ett regelfel men inte har rpat brottet ifråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in