2010-10-16, 20:40
Medlem
Bob Luntas avatar
Datorn jag sitter på har börjat cepa sig mer än vanligt. I vanliga fall går den rätt så trögt (det är en laptop med typ 4-5-6 år på nacken och kör Vista), men sen ett tag tillbaka har muppleriet trappats upp.

Mediafiler jag spelar upp har börjat hacka (tänk typ techno-hackigt) när jag lyssnar eller tittar på saker - både vid streaming och vid uppspelning av mediafiler från hårddisken.

Jag har installerat brandvägg (zone alarm) och antivirus (nod32) ganska nyligen och ärligt talat så verkar problemet ha börjat nån gång efter det. Jag har verkligen ingen aning om vad problemet kan bero på och skulle bli tacksam för svar och hjälp att lösa problemet.
Citera
2010-10-16, 20:41
Medlem
dumbaZs avatar
när formaterade du om systemet sist?
Citera
2010-10-16, 20:43
Medlem
SmutsigSockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Datorn jag sitter på har börjat cepa sig mer än vanligt. I vanliga fall går den rätt så trögt (det är en laptop med typ 4-5-6 år på nacken och kör Vista), men sen ett tag tillbaka har muppleriet trappats upp.

Mediafiler jag spelar upp har börjat hacka (tänk typ techno-hackigt) när jag lyssnar eller tittar på saker - både vid streaming och vid uppspelning av mediafiler från hårddisken.

Jag har installerat brandvägg (zone alarm) och antivirus (nod32) ganska nyligen och ärligt talat så verkar problemet ha börjat nån gång efter det. Jag har verkligen ingen aning om vad problemet kan bero på och skulle bli tacksam för svar och hjälp att lösa problemet.

datorer håller inte för evigt, kanske dags att börja spara till en ny?
Citera
2010-10-16, 20:49
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
när formaterade du om systemet sist?
Ja, du. Typ aldrig. Det kanske man borde göra nån gång iofs. Men det orkar jag inte. Finns det ingen quick fix?
Citera
2010-10-16, 20:50
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
datorer håller inte för evigt, kanske dags att börja spara till en ny?
Tro mig, tanken har slagit mig. Nästa dator blir en mac.
Citera
2010-10-16, 21:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
släng zonealarm åt helvete...
Citera
2010-10-24, 22:11
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
släng zonealarm åt helvete...
Gjort. Funkar jättemycket bättre nu också.
Citera
2010-10-25, 01:28
Medlem
SlaktarKents avatar
Rekommenderar att du installerar tex. Xubuntu, inte för att jag tycker om det (är ett Windows-fan) men det snabbar upp datorn något otroligt om den har några år på nacken.
Citera
2010-10-25, 11:58
Medlem
927s avatar
2 gigg ram?
Citera
2010-10-25, 16:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Gjort. Funkar jättemycket bättre nu också.
Det var de enda du gjorde va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in