2010-10-16, 16:50
Medlem
Ska starta upp en odling i en walkin garderob som har en egen garderob

Garderobensmått är

Djup: 58 cm
Bred: 45 cm
Höjd: 175 cm

Strain: Easyryder eller Lowryder #2 3-4 plantor

Bild: http://img207.imageshack.us/img207/3327/projektv.jpg

Setup: 100-150w lampor, 3-4st 90mm datorfläktar, kolfilter och något som reflekterar ljuset fint över plantorna

Är det någon ide att sätta ett galler över planterna och odla på SoG metod (Om det är så man gör?)

Hur mycket luktar Easyryder?
Denna garderoben står brevid hallen och det jag är rädd för är ju självklart lukten.
Det som är plus är att jag kan låsa dörren till Walkin garderoben.

Kom med tips och råd ni erfarna
Citera
2010-10-16, 16:55
Medlem
rappahs avatar
Jag skulle satsa på högre watt på lampan.

Vad står det för ~höjd på skördklara Lowryders?

Hur stort kolfilter?

Finns det ventilationsutgång i walkingarderoben?
Citera
2010-10-16, 17:02
Medlem
Om jag hade varit du så hade jag byggt stycken våningar för att få ut max skörd för utrymmet. En easyryder på 40-60cm, det varierar otroligt mycket beroende på pheno. Om man ska köra sog så brukar man ju oftast ha sticklingar. Eftersom du använder AF så kan du inte använda sticklingar så jag skulle säga att du sattsar på att ha 4st på varje våning med en 200WLE på varje våning RÖTT ljus. Hoppas det hjälpte dig lite!

PZ
Citera
2010-10-16, 17:03
Medlem
Ok, sitter och funderar på en http://www.hydrogarden.se/se/art/lagenergi-kit-125w-rod-2700k-1.php
Tror höjden på en skördklar ligger på 50-60 cm
Kolfilter har jag inte valt ut än, något och föreslå?
Nej det ser inte ut som det faktiskt, bra eller dåligt? Känns som dåligt
Men med kolfilter så sänks lukten markant?
Citera
2010-10-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radonic
Om jag hade varit du så hade jag byggt stycken våningar för att få ut max skörd för utrymmet. En easyryder på 40-60cm, det varierar otroligt mycket beroende på pheno. Om man ska köra sog så brukar man ju oftast ha sticklingar. Eftersom du använder AF så kan du inte använda sticklingar så jag skulle säga att du sattsar på att ha 4st på varje våning med en 200WLE på varje våning RÖTT ljus. Hoppas det hjälpte dig lite!

PZ

Ok, då har jag lärt mig det.
Var inne på det själv att ha två våningar men iom att detta är min första odling vill jag börja lite långsamt
Citera
2010-10-16, 17:07
Medlem
Med kolfilter så bör lukten försvinna helt. Iallafall med easyryders.

PZ
Citera
2010-10-16, 17:10
Medlem
Det låter ju helt fantastiskt
Det är ju verkligen en budget odling men skulle vilja det bästa ur den dock.
Citera
2010-10-17, 09:07
Medlem
Är precis påväg att starta upp något liknande i min "walkin garderob". Jag passar på att fråga här om någon kan tips om en bra transformator till min två datafläktar jag ska köra? Vill inte använda mig utav ett nät-agg till datorer...

Lampa från nordicgrow "GIB kit 250W - Komplett byggsats"
och frön Easy Ryder Feminised från http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=29887
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in