Hejsan!
Min dator drabbades av bluescreen vilket den gör ungefär en 3-4 gånger per dag. Men denna gången startades datorn om med bildskärmsupplösningen 1600x1200(en upplösning som inte ens funnits tillgängligt innan) och skärmen är således utsmetad och texten minimal. Nu till problemet! När jag sen går in i bildskärmsinställningarna och ska ändra tillbaka upplösningen finns inte mitt gamla alternativ kvar (1400 x 900). Hur i helskotta gick detta till och vet någon hur jag kan få bukt på problemet?
Har du testat att installera om drivrutinerna till grafikkortet som Jimpozz säger?
Ser du vad det står på bluescreenen? det är förmodligen något fel med ditt grafikkort.
nästa gång det blir en blue screen, skriv ner vad det står, typ "0x00000b osv"
Provade att installera om drivrutinerna ett flertal gånger utan resultat, utan det var först när jag av misstag råkade få hem dom på engelska som det gick vägen. Visserligen så fanns inte upplösningen 1440x900 tillgänglig i slidern/listan men däremot alternativet "create custom resolution" där jag i sin tur kunde skapa möjligheten. Angående bluescreen problemen så går det tyvärr så snabbt att jag inte hinner uppfatta vad som står, inte mindre skriva ner någon lång sifferkombination. Men tack ändå för hjälpen!
If you want to stare at the BSOD longer, you can disable auto restart (My
Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery.Settings). The first
few lines will tell you most of what you need to know.
Orkar inte översätta, men gör det så försvinner inte blue screenen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!