2004-06-19, 02:22
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Jag har en vän som jobbar på DHL med att bl a lasta lastabilar. Tyvärr så söker dom inget mer folk. Någon som kan säga mej om vad jag ska slå på i telekatalogen för att hitta sådana företag ? Annars vad vore lämligast att göra i min situation nu ? ÄR medveten om att jag är jävligt sent ute, men några konkreta tips ? AF har inga jobb, inte heller BurgerKing eller McD, kommunen likaså. Lönt att ringa runt och fråga div. företag om dom kanske möjligen söker feriearbetare just i den stund jag slog nummret ? Har säkert ringt 10+ :

- Hej Jag heter Xxxx Xxxxxxx, jag är på jakt efter sommarjobb, det är inte så att ni är behov av efter feriearbetare nu ?

- Haha...neeeeeeeeej...du kan dra åt...bla bla..

- Okej, trevligt att råkas. Hejdå !

Okej, ovanstående konversation har inte ägt rum, men ändå, ni som är äldre och erfarna, snälla, upplys mej...Och ni som inte är det, bespara er tiden.
Citera
2004-06-19, 02:30
Medlem
art_Cs avatar
ta en runda på stan ... glid in på diverse hotell och restauranger och dra meritlistan så e det säkerligen nån som nappar !
Citera
2004-06-19, 02:49
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_C
ta en runda på stan ... glid in på diverse hotell och restauranger och dra meritlistan så e det säkerligen nån som nappar !
Hmm...det kanske vore något...iof ryms mitt "officiella" cv mellan två rostade brödskivor...men vad fan, jag lider inte av downs syndrom...jag kan ju diska...

lustigt nog ser person på din avatar ser precis ut som en tjej jag kän(n)t på...vilka minnen.
Citera
2004-06-19, 03:30
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Ring runt till varenda jävla bekant med jobb och förklara läget. I ett sånt här läge är det ju faktiskt helt ok att uttnyttja sin omgivning. Såvida du inte är en eremit bör du ha ett jobb inom en vecka eller två.

Ett mer konkret tips är att bege dig till lämpligt land och införskaffa billig sprit eller cigg. Ett exempel: I Lettland kostar en limpa L&M ca. 35kr. I två resväskor bör du kunna få plats med ca. 80 limpor. Väl hemma bör du med lätthet kunna få 170kr stycket. 80 x 135 = 10800, dra av säg 2000 för omkostnader och du har en vinst på 8800. Om du vill ha roligt under tiden så tar du med en polare och passar på att grisa lite (som för övrigt är ruskigt billigt både på båten och i land) Helt ok för ett par tre dagars jobb. En fyra fem såna resor och du bör överleva hela sommaren.

Jag förutsätter att du är beredd att ta vilket skitjobb som helst och skitjobb är förmodligen det du kan räkna med att få så här sent på säsongen. Kanske 9000-10000kr efter skatt (om du ens hittar ett heltidsjobb) för att stå 8h om dan och slita Nä, var lite kreativ och hitta på ett eget jobb som mitt exempel ovan och du får desutom lite tid över till att jaga fetta eller rent av meningen med livet

/#LOUDmouth#
Citera
2004-06-19, 11:58
Medlem
ring till olika telemarketing företag de brukar alltid ha jobb...
Citera
2004-06-23, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Ring runt till varenda jävla bekant med jobb och förklara läget. I ett sånt här läge är det ju faktiskt helt ok att uttnyttja sin omgivning. Såvida du inte är en eremit bör du ha ett jobb inom en vecka eller två.

Ett mer konkret tips är att bege dig till lämpligt land och införskaffa billig sprit eller cigg. Ett exempel: I Lettland kostar en limpa L&M ca. 35kr. I två resväskor bör du kunna få plats med ca. 80 limpor. Väl hemma bör du med lätthet kunna få 170kr stycket. 80 x 135 = 10800, dra av säg 2000 för omkostnader och du har en vinst på 8800. Om du vill ha roligt under tiden så tar du med en polare och passar på att grisa lite (som för övrigt är ruskigt billigt både på båten och i land) Helt ok för ett par tre dagars jobb. En fyra fem såna resor och du bör överleva hela sommaren.

Jag förutsätter att du är beredd att ta vilket skitjobb som helst och skitjobb är förmodligen det du kan räkna med att få så här sent på säsongen. Kanske 9000-10000kr efter skatt (om du ens hittar ett heltidsjobb) för att stå 8h om dan och slita Nä, var lite kreativ och hitta på ett eget jobb som mitt exempel ovan och du får desutom lite tid över till att jaga fetta eller rent av meningen med livet

/#LOUDmouth#

finns det inte risk att man åker dit i tullen??
Citera
2004-06-24, 01:12
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodstock
finns det inte risk att man åker dit i tullen??

Självklart finns det det. Dock så pass liten att det helt klart är värt risken. Baltländerna är numera EU-medlemmar med allt det innebär !

/#LOUDmouth#
Citera
2004-06-24, 04:45
Medlem
powerkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#

/#LOUDmouth#

Fan smart ide, men nu när baltläderna är med i eu så borde väll få ta över skiten hit till Sverige, eller hur är reglerna egentligen?
Citera
2004-06-24, 04:56
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerking
Fan smart ide, men nu när baltläderna är med i eu så borde väll få ta över skiten hit till Sverige, eller hur är reglerna egentligen?
www.tull.se

"Från Slovenien, Polen, Slovakien, Ungern, Lettland och Litauen:
200 cigaretter (för övriga tobaksvaror, se vad som gäller för övriga EU-länder)
Detta gäller till utgången av 2007 för Slovenien, 2008 för Polen, Slovakien och Ungern och utgången av 2009 för Lettland och Litauen."
Citera
2004-07-02, 00:04
Medlem
mr_zipoxs avatar
Inte skoj

Inte kul om man åker dit med 100 limpor.

Cigaretter - tull 34 öre/styck, skatt 122 öre/styck
Cigarrer - tull 86 öre/styck, skatt 143 öre/styck
Röktobak - tull 428 kr/kg, skatt 1003 kr/kg
Snus - tull 104 kr/kg, skatt 227 kr/kg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här