Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-16, 02:39
Medlem
occzs avatar
För inte många dagar sen fick jag mitt nya grafikkort levererat (Radeon 5770 HD). Allt flöt på riktigt fint, inga problem vid installering av kortet/drivrutinerna.

Dagen efter märker jag dock ett problem jag inte var särskilt nöjd med. Efter några minuters spelande (Starcraft 2 & Heroes of Newerth) så blir muspekaren helt förvrängd, uppdelad och inte alls vacker. Detta problem håller i tills omstart av datorn.

Har hittat ett "workaround" som jag är mindre nöjd med (slå på mouse trail, vilket håller problemet borta. dock vill jag inte ha någon mouse trail, den stör mig oerhört mycket).

Nu undrar jag självklart: Finns det någon fullt fungerande fix till detta problem?

I datorn sitter:

Intel Core 2 Duo E4700 @ 2,60 GHz
ASUSTeK P5KPL-AM/PS
Radeon 5770 HD
Musen är en Microsoft Intellimouse 1.0
- Alla drivrutiner är uppdaterade till senaste version
Citera
2010-10-16, 02:54
Medlem
schwansteins avatar
Har du testat att Disable Catalyst AI?
Citera
2010-10-16, 03:07
Medlem
vattenpipskamelens avatar
har precis samma problemefter ja spelat HoN !
Citera
2010-10-16, 03:48
Medlem
occzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwanstein
Har du testat att Disable Catalyst AI?

Har disablat det nu. Ska dock inte spela mer idag, får komma med en rapport imorgon.
Citera
2010-10-17, 00:14
Medlem
occzs avatar
Rapport: Hjälpte inte, problemet uppstod ändå. Andra förslag?
Citera
2010-10-28, 20:08
Medlem
occzs avatar
Skickar iväg en skamlös bump, då jag inte hittat någon lösning. Någon som har några ideer?
Citera
2010-10-28, 20:48
Medlem
Kingishas avatar
Det är samma för mig när jag spelar starcraft! Brukar funka med att bara dra muspekaren till valfritt hörn. Högre nedre är min favorit.
Citera
2010-10-28, 21:52
Medlem
occzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingisha
Det är samma för mig när jag spelar starcraft! Brukar funka med att bara dra muspekaren till valfritt hörn. Högre nedre är min favorit.

Det gör att muspekaren blir övervägande hel igen, men den är fortfarande förstörd. Letar efter en ordentlig lösning, inget halvdant
Citera
2010-10-28, 23:30
Medlem
Kingishas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occz
Det gör att muspekaren blir övervägande hel igen, men den är fortfarande förstörd. Letar efter en ordentlig lösning, inget halvdant

För mig blir den som vanligt igen! Har också ett 5770
Citera
2010-11-21, 19:02
Medlem
Bump! Har också samma problem. Jag har 5870 och varje gång jag avslutar Heroes of newerth så blir muspekaren helt förvrängd... hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in