Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-17, 13:07
  #13
Medlem
ingridyvonnes avatar
Varken Asperger syndrom, AD/HD, DAMP eller Tourettes m fl syndrom är några sjukdomar utan snarare ett tillstånd man befinner sig i när man har någon av dessa diagnoser. Ofta har man mer än en diagnos!

Jag skulle önska att man slutar betrakta det som sjukdomar!

Jag har själv diagnosen grav AD/HD och jag känner mig inte ett dugg sjuk!
Citera
2010-10-17, 14:20
  #14
Medlem
MatseKestaMs avatar
Då får jag kalla det psykisk störning då, bättre?
Citera
2010-10-17, 17:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Kul läsning,men du tycks vara ute på en bittertripp?Är du kränkt av något?Har du ingen energi?Är du en mullvad?

Jag försöker endast hjälpa mina medmänniskor, särskilt de med neuropsykiatriska diagnoser från att undvika den här sortens "behandlingar". Vad vuxna friska människor väljer för humbug skiter jag i, men det handlar alltså om att många föräldrar släpar sina barn (med diagnoser) till Anna Jarrolfs kurser, där "Access Consciousness" ingår. Access Consciousness är att jämföra med ett slags pyramidspel i "coaching", de lockar till sig företag och även privatorganisationer att söka "behandling" hos dem (naturligtvis verkningslös)

Du verkar inte förstå hur psyket hos en autistisk människa fungerar, men jag vill inte för den sakens skull strunta i att svara, då jag är väldigt säker på min sak. Jag är glad om folk endast läser tråden och kan undvika Anna Jarrolf (och alla de 30 talet andra "coacher" som lurar folk på pengar) eller företaget Existens som håller i så kallade "Action BARS" sessioner (du ligger och blir masserad på skallen för 800 kronor timmen, vilket de påstår ska "förändra" någonting)

Och nej, neuropsykiatriska diagnoser är inte några sjukdomar, men många av de lurendrejeri-företag och "coacher" som "behandlar" detta, lurar föräldrar att tro att det kan "botas" osv.

Ni kan själva gå in och läsa på Existens hemsida, alltså företaget som i princip är grunden i Access Consciousness lurendrejeriet. Sök även på Google om "Access Consciousness Scam", så kan ni läsa vidare där.

Så nej, jag är inte bitter jag är bara mån om att människor ska slippa bli lurade på tusentals kronor, av ett företag som drivs av skojare. Jag är också mån om att föräldrar till barn med neuropsykiatriska diagnoser inte går på den här bluffen, eftersom deras så kallade behandlingar är farliga för barn med dessa diagnoser. Oavsett "farlighet", så är det även väldigt oetiskt av lekmän att behandla medicinska åkommor, utan någon professionell utbildning eller medicinsk examina. Skulle du vilja få ditt ben gipsat av en rörmokare eller få huset målat av en asfaltsläggare?
__________________
Senast redigerad av Lerchos 2010-10-17 kl. 17:13.
Citera
2010-10-17, 17:25
  #16
Medlem
hvuXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatseKestaM
Då får jag kalla det psykisk störning då, bättre?

Neuropsykiatriskt funktionshinder.
Citera
2010-10-19, 12:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvuX
Neuropsykiatriskt funktionshinder.

är ju alltid en neuropsykiatriskt störning sen om det är ett funktionshinder beror ju på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback