2010-10-15, 17:01
Medlem
-Hokus-s avatar
God eftermiddag käre flashbackare!

Beställde ett paket på postförskott i tisdags och av mina erfarenheter så tar dom gärna god tid på sig med postpaket..

Till min förvåning så kom paket-avin redan igår. Hade iofs kunnat vänta med att hämta ut paketet tills den 25:e då underhållsbidraget kommer in, men ivrig som jag är över detta paket så bestämde jag mig för att ta ut den tusingen som behövdes, från mina fonder, för att sedan sätta in beloppet på fonderna igen när jag fått bidraget.

Gick för första gången in på internetbanken igår för att genomföra detta, men pengarna kom inte in direkt, utan ligger som en "sälj-order". Inga pengar kom in idag heller, så jag snackade med en polare, som nämnde att han minsann fått in pengarna för fondsäljningen nästföljande natt 01:00.

Frågan är nu fall det kan vara så kallad likviddag, och om pengarna isåfall kommer in tills imorgon eller kommer jag få dom på måndag?

P.S Jag har nordea och fonder i sekura. "Polaren" har swedbank.
Citera
2010-10-15, 17:20
Medlem
När jag har tagit ut pengar från mina fonder så brukar det ta upp till 3-5 arbetsdagar för dom att komma in på kontot!
Citera
2010-10-15, 17:23
Medlem
-Hokus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aless
När jag har tagit ut pengar från mina fonder så brukar det ta upp till 3-5 arbetsdagar för dom att komma in på kontot!

De va de värsta!

Vilken bank och fond har du?
Citera
2010-10-15, 17:24
Medlem
Har swedbank, har lite alla möjliga fonder allt från himmel till jord!
Citera
2010-10-15, 17:30
Medlem
terrorrunes avatar
Gäller det bankens egna strategifonder brukar de, som regel, bli insatta ganska snart (inom 24 h). Om det däremot är fonder som är emitterade av andra institut kan likviddagen inträffa allt från 1 till 5 bankdagar.
Citera
2010-10-15, 17:45
Medlem
-Hokus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aless
Har swedbank, har lite alla möjliga fonder allt från himmel till jord!

Okej. Verkar skilja sig jäkla mycket med tider och sånt mellan olika fonder!

Fann tyvärr inte mycket till information på nordeas hemsida.

Citat:
Ursprungligen postat av terrorrune
Gäller det bankens egna strategifonder brukar de, som regel, bli insatta ganska snart (inom 24 h). Om det däremot är fonder som är emitterade av andra institut kan likviddagen inträffa allt från 1 till 5 bankdagar.

Okej. Men så vitt jag vet så är sekurafonden nordeas egna, Då lär pengarna vara inne snart. Eller i värsta fall får man va telefonlös över helgen
Citera
2010-10-16, 00:53
Bannlyst
Upp till 3 bankdagar brukar det ta. Sålde du dem själv via internet? Annars hade du kunnat välja direktutbetalning, men då får du bara 80% på en gång. Resterande 20 kommer inom 3 bankdagar.
Citera
2010-10-16, 09:21
Medlem
Är det så svårt att kolla upp sånt själv egentligen?
https://www.avanza.se/aza/fonder/fondguiden.jsp?orderbookId=2031
Citera
2010-10-16, 09:28
Medlem
Kontakta din bank dom har ofta möjligheter att ge dig en del av fondens värde direkt. När jag ringde Nordea kunde dom ge mig 75% av fondens värde på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in