yoo,
Jag blev precis kallad till rättegång gällande Våld mot tjänsteman och Våldsamt motstånd, jag undrar nu vad jag har att se fram emot gällande straff alternativt inget straff?
Jag hamnade i en dispyt med ett par ordningsvakter + snutar i somras och det hela slutade med handgemäng, jag var hyfsat berusad och hade rökt endel gräs under kvällen, bara för lite insikt i mitt tillstånd hehe.
Ja iaf så fick jag såklart däng av vakterna/snutarna backstage efteråt och hade blåklocka, skrapsår i ansiktet och REJÄLA smärtor i min hand som jag bröt förra sommaren.
Dom var så jävla våldsamma när dom höll fast mig på marken (
Tryckte handflatan mot underarmen HÅRT, testa själva..) och handbojorna hade ju inte direkt så mkt luft heller..
Dokumenterade dock inte några av mina skador (

), men det kanske inte hade spelat någon roll då jag inte anmälde någon för övervåld/misshandel.. (
vilket jag borde ha gjort direkt va??)
Hur som helst så påstår vakterna, ja särskilt han som anmält mig då, att jag med onda avsikter utdelat knytnävsslag i ansiktet på BO (
den ena vakten) som resulterade i smärta, värk och rodnader i ansiktet. (Hur man nu kan dela ut flera knytnävsslag med "rodnad" som resultat, då var ju mina skador många gånger värre.

)
Vakten har även en annan vakt som vittne till själva slagen.
Men nu är det ju så att jag inte alls tycker att jag utdelat några knytnävslag, jag har dessutom homies på min sida som kommer/ska vittna åt mig, att jag inte slog någon vakt såklart.
Men hur stor är egentligen min chans att klara mig ur det här clean?
Jag är även med i en pågående utredning gällande narkotikabrott om det spelar någon roll?
Jag har ju på känn att mina polares vittnesmål inte kommer stå sig så bra mot en vakts-vittnesmål, så vad kommer jag dömas till om jag torskar? bara böter? villkorligt/skyddstillsyn? kåken?
Han kräver även ett fast skadestånd + ränta från datumet då det här hände, vad nu ränta betyder??
peace