Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-15, 15:16
Bannlyst
Tja, jag har provat att få igång steam på min Mac book utan resultat, det funkade för ett tag sedan fast inte nu.. det står "Det gick inte att ansluta till Steam nätverket det kan bero...
Hur fixar man detta?
Citera
2010-10-15, 15:19
Bannlyst
Steam fungerar aldrig. Hade samma problem häromdagen. Startade bara om eller nåt så fungerade det. Kolla steampowered.com annars för support.
Citera
2010-10-15, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PallarN
Steam fungerar aldrig. Hade samma problem häromdagen. Startade bara om eller nåt så fungerade det. Kolla steampowered.com annars för support.
Jo steam servrarna var nere för några dagar sedan..
Men detta problemet har jag haft i ca 2 månader.
Citera
2010-10-15, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faderchristmys
Jo steam servrarna var nere för några dagar sedan..
Men detta problemet har jag haft i ca 2 månader.

Problemet låter väldigt generellt och jag kan inte ge så mycket mer råd än att; starta om, installera om, kolla brandväggar osv osv.
Citera
2010-10-15, 16:54
Medlem
smurfehs avatar
Lyckades inte heller logga in nyss, men körde bara retry så lyckades jag komma in..

Här verkar vara någon med liknande problem: http://www.codeweavers.com/support/tickets/browse/?ticket_id=798804 , dock kör han via CrossOver, men kan ju vara värt att prova: ”You should be able to remove your clientregistry.blob file and then retry connection”

Den ligger i Users/[Username]/Library/Application Support/Steam , du gör det på egen risk dock.
Citera
2010-10-15, 17:09
Bannlyst
Kör inte crossover tyvärr.. Den där metoden fungerar på windows men inte på mac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in