Jag är less på mitt sega Windows Vista. Sitter med en skiva Windows XP Professional framför mig. Nu funderar jag på att installera det istället. Det jag nu undrar är om mina "saker" (mp3, filmer m.m.) kommer försvinna om jag installerar XP?
Ok, men är det bara sakerna som nu ligger under "program" som kommer finnas kvar. Jag har mängder med saker som ligger på D: partitionen. Kommer dessa finnas kvar?
Det beror på om du väljer att formatera hårddisken eller inte. Gör du inte det så kommer du att hitta dina gamla album och filmer i en mapp som heter Windows.old
Har du möjlighet så tycker jag du ska skaffa dig en win7-utgåva och helt enkelt uppgradera från vista istället.
Nackdelen är att uppgradering även har en tendens att sparar problem.
Bättre att flytta på sina grejer och ta bort gamla när man installerar.
D: är orörd om du bara håller på med C: där jag antar du har Windows. Om D: är en egen fysik hårddisk kan du ta ut den och stoppa in den efter du kommit så långt att du ser skrivbordet och kan stänga av datorn. Antar nu att det är stationär.
Kolla om det finns drivrutiner innan du börjar så att du slipper stressa med sånt efteråt.
Även program, codec mm som du vill använda bör du ladda ned och ha i beredskap.
Vissa som installerade Win 7 var tvungen att ta bort och skapa ny partition (snabb formatera).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!