2010-10-15, 01:47
Medlem
lessthan3s avatar
Jag har blivit så illa tvungen att köpa nytt grafikkort, hade bestämt mig för ett ATI Radeon HD5870, har redan beställt det etc.
Men nu säger folk att jag borde vänta tills den 22a och skaffa ett i 6000 serien istället.
Låter som en vettig idé, förutsatt att priset är okej, och om inte, kan jag åtminstone spara några hundringar på det andra kortet.

Men jag vill gärna inte sitta utan dator tills dess. Så jag undrade om det var någon som visste om man kan lämna tillbaka använda saker, eller om det måste vara oöppnat?
Citera
2010-10-15, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lessthan3
Jag har blivit så illa tvungen att köpa nytt grafikkort, hade bestämt mig för ett ATI Radeon HD5870, har redan beställt det etc.
Men nu säger folk att jag borde vänta tills den 22a och skaffa ett i 6000 serien istället.
Låter som en vettig idé, förutsatt att priset är okej, och om inte, kan jag åtminstone spara några hundringar på det andra kortet.

Men jag vill gärna inte sitta utan dator tills dess. Så jag undrade om det var någon som visste om man kan lämna tillbaka använda saker, eller om det måste vara oöppnat?

Det du kan göra är exempelvis att du förstör kortet på något sätt som dom inte kan märka att du gjort med flit, sen skickar du tillbaks det och säger att du kan betala en mellanskillnad.
Citera
2010-10-15, 01:55
Medlem
lessthan3s avatar
Så här står det;

Ångerrätt vid distansavtal (privatkonsument)
I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument fjorton (14) dagar på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. Dock gäller ångerrätten endast då produkten returneras i väsentligen oförändrat skick och med produkten medföljande tillbehör och/eller förbrukningsartiklar. Dessa förbrukningsartiklar får ej vara brutna/använda (t.ex. projektorlampa, bläckpatron, cd/dvd-skivor) i de fall där detta inte krävs för att undersöka produktens funktion. Ångerrätten gäller inte datorprogram eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits.

För en enklare hantering bör kund före återsändandet göra en felanmälan på www.inet.se/support/. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkännande av ångerrätt. Vid återsändandet skall returfrakten vara betald samt med faktura/följesedel bifogad och i förekommande fall vara tydligt märkt med returnummer. Varan bör vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t.ex. wellpappkartong) då det åligger kund att produkten inkommer till Inetdata i Göteborg AB samt att den inte skadas under returtransporten.

Erhållande av returnummer utgör inte godkännande av ångerrätt utan godkänns först när Inetdata i Göteborg AB mottagit produkten och funnit den insänd i enlighet med ovanstående villkor.

Vid fullt godkännande av ångerrätt återbetalas hela beloppet kunden betalt för varan inklusive eventuella kostnader som gäller ursprungsleveransen.

Gäller det då för grafikkort att man kan plocka upp dom och använda dom så länge dom inte går sönder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in