2012-01-13, 18:08
Medlem
Elfrides avatar
Blattar som ägare, vilken jävla överraskning. Drar mig dock genast till minnes branden på krogen Kungsholmen ett fenderkast bort för något år sedan. Melkers imperium blev attackerat på nytt (Rest Grill 2006-7 nånting) brand med stor ödeläggelse i båda fallen. Inga blattar i ägartoppen i de sistnämnda tydligen och att Melker skulle fjuttat på sina egna framgångsrika restauranger känns ju tveksamt. Då är det mer troligt att krogbranschen även den drabbats hårt av det mer råa och brutala samhällsklimatet blattarna har fört med sig till svenskarnas vardag.
Citera
2012-01-14, 11:58
Medlem
Ägarna bakom Gerdas, syrianer, har köpt både Prinsen och nu sist 50 % av Zink. Kan vara en anledning till att Gerda nu brunnit ner..
För övrigt så har Prinsen tappat hela sin forna glans och tappat många gamla stammisar. Samma sak kommer ske på Zink, en annan toppkrog som nu kommer förstöras och bli en turistfälla. Speciellt när all personal sagt upp sig. Trist för krog-Stockholm när sådana människor genom bulvanbolag tar över restauranger.
Och ja, jag har slutat gå på Prinsen och kommer sluta gå på Zink, har ingen lust att spendera pengar på syrianhak...
Citera
2012-01-14, 18:22
Medlem
RadioGaGas avatar
Det borde varit planerat i förväg med tanke på datumet, fredag den 13:e. Helt klart försäkringsbedrägeri.
Citera
2012-01-15, 21:15
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secre7
Allt,

Denho Acars far äger inte Gerdas, OG har inget med Gerdas att göra.
Denho Acars bröder har inget med det här att göra och det är inte heller någon "maffia" som äger Gerdas.

Så det var inte många rätt där.

Den som fick krypa in i finkan på fyra år är Kerim Acar; om han är far till Denho har jag ingen aning om, men de är säkert släkt på något sätt. Kerims bror Necat tror jag däremot klarade sig (men fick sitta ett par månader i häkte). Sonen som fick 1 år 9 månader; är det månne Johan Acar?
Både åklagaren och de åtalade/fällda har överklagat domen, så fortsättning följer...
Citera
2012-01-15, 21:18
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Det borde varit planerat i förväg med tanke på datumet, fredag den 13:e. Helt klart försäkringsbedrägeri.

Med tanke på att bolaget är satt i konkurs lär de förra ägarna inte få ut några försäkringspengar för båten. Det var rimligen den enda tillgång som fanns i det konkursade bolaget, så jag tror snarare på 'dåliga förlorare' dvs något sjukt sätt att hämnas på staten för att de blev fällda i tingsrätten.
Citera
2012-01-16, 11:58
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Med tanke på att bolaget är satt i konkurs lär de förra ägarna inte få ut några försäkringspengar för båten. Det var rimligen den enda tillgång som fanns i det konkursade bolaget, så jag tror snarare på 'dåliga förlorare' dvs något sjukt sätt att hämnas på staten för att de blev fällda i tingsrätten.
Naturligtvis är det inte något försäkringsbedrägeri och naturligtvis kan man utgå från att det är syrianer som ligger bakom branden i, precis som du skriver, någon form av hämnd. Staten lär ju dock inte drabbas även om syrianerna inte fattar det. De har ingen aning om hur saker hänger ihop i ett civiliserat samhälle.

Alltså kan man utgå från att syrianerna inte inser vilken tjänst de just gjort konkursförvaltaren som nu slipper sälja pråmen och istället kan kamma hem en försäkringsersättning till konkursboet. Det kan bli ganska mycket pengar som kommer att segla förbi framför ansiktena på de gamla ägarna. För att inte tala om vilken tjänst de gjort de boende på NMStrand. Ett anskrämligt fult kriminellt skithak mindre.
Citera
2012-01-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa

Det skulle helt klart vara en intressant vändning om det nästa vi hör är att konkursförvaltarna anhålls av polisen för mordbrand och försäkringsbedrägeri...
Citera
2012-01-16, 18:49
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnberg
Det skulle helt klart vara en intressant vändning om det nästa vi hör är att konkursförvaltarna anhålls av polisen för mordbrand och försäkringsbedrägeri...

När stängda restauranger brinner är det så gott som alltid något skumt. Någon, ex vis gäldenärer, kan ha intresse av att konkursboet brinner upp. Värdet blir ju då det försäkrade vilket annars är mycket svårt att få ut eftersom det är helt beroende på de bud som kommer in.
Citera
2012-01-16, 21:05
Medlem
Gerda har haft väldigt oseriösa ägare innan men jag kan garantera att branden inte är ett försäkringsbedrägeri, gerda hade nämligen en ny ägare som har slitit i nästan ett halv år för att rätta till alla fel som har gjorts tidigare och denna ägare är hel svensk och hundra procent ren på pappret med fler större företag som alla gått bra. Detta måste vara ett dåd av någon krimminell eller konkurrent nu när Gerda var dagar ifrån att gå ut med nyheten om nystrarten...
Citera
2012-01-16, 23:06
Medlem
http://playrapport.svt.se/2.33538/1....yggas_upp_igen
Citera
2012-01-17, 12:01
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mra69
Gerda har haft väldigt oseriösa ägare innan men jag kan garantera att branden inte är ett försäkringsbedrägeri, gerda hade nämligen en ny ägare som har slitit i nästan ett halv år för att rätta till alla fel som har gjorts tidigare och denna ägare är hel svensk och hundra procent ren på pappret med fler större företag som alla gått bra. Detta måste vara ett dåd av någon krimminell eller konkurrent nu när Gerda var dagar ifrån att gå ut med nyheten om nystrarten...

Jag har liknande information.

Det är ett fall för Polisen, inte försäkringsbedrägerijägarna.
Citera
2012-01-17, 14:06
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mra69
Detta måste vara ett dåd av någon krimminell eller konkurrent nu när Gerda var dagar ifrån att gå ut med nyheten om nystrarten...

Knappast en konkurrent som tuttat på; eller skulle Melker/Kungsholmen behöva bränna ned Gerda för att få ett större kundunderlag själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in