2010-10-14, 23:38
Medlem
johanness avatar
i efterdyningarna av hängningstråden har flashback blivit tämligen omdiskuterat under de senaste dagarna, senast nu i svt:s kalkonserie "debatt" där flashback föga förvånande utmålades i tämligen osmickrande ordalag.

till min förvåning verkar detta göra en del flashbackanvändare upprörda. och min fråga är: varför skulle det vara dåligt för flashback att få dålig publicitet i media? kan det hota forumets existens på något sätt? kommer medlemsantalet att sjunka? finns det andra negativa konsekvenser av dålig publicitet?

huvudregeln är ju annars att all publicitet är bra publicitet. varför skulle det inte gälla flashback?
Senast redigerad av johannes 2010-10-14 kl. 23:44. Anledning: felskrivning
Citera
2010-10-14, 23:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det är väl snarare tvärtom, Flashback har på senaste tiden blivit mer mainstream och på så vis lockat till sig fler användare/läsare.

Personligen tycker jag att Flashback ska vara lite mer underground
Citera
2010-10-14, 23:42
Medlem
Diseaseds avatar
Jag skulle helst se att Flashback är anonymt och lite "hemligt". Lite mer underground och därmed mindre 14åringar i cannabisforumet samt att moralkärringarna skulle hålla sig på behörigt avstånd.

All denna publicitet har till och med fått regimens hantlangare i SVT Debatt att skapa ett konto och bjuda in fb-medlemmar till deras program. Jag gillar det INTE
Citera
2010-10-14, 23:50
Medlem
SpaCCs avatar
Kunde inte hängningen skett inne på familjeliv, vilken kalabalik som hade uppstått
Citera
2010-10-15, 00:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
All publicitet om flashback är till nytta för flashback, thats it.
Citera
2010-10-15, 00:43
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
All publicitet om flashback är till nytta för flashback, thats it.

På vilket sätt? För att vi ska få våran beskärda del av moraltanter, regimtrogna (svt) och demokrater? Jag trivdes bättre när det var mer knarkare, mer nazister och mer pedofiler
Citera
2010-10-15, 00:49
Medlem
[Strange Days]s avatar
Flashback behöver varken god eller dålig publicitet.

Folk kommer alltid att fortsätta vilja föra så pass fria och öppna debatter som möjligt, och för det ändamålet så finns det inget forum som är mer lämpat än Flashback.

Vad sedan de etablerade medierna tycker och tänker angående om det ska finnas begränsningar i form av lagar som syftar till utöva nån slags indirekt kontroll/censur av yttrandefriheten är helt egalt.
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-10-15 kl. 00:52.
Citera
2010-10-15, 15:58
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
På vilket sätt? För att vi ska få våran beskärda del av moraltanter, regimtrogna (svt) och demokrater? Jag trivdes bättre när det var mer knarkare, mer nazister och mer pedofiler

Jag skulle tolka det som att, exempelvis i fall där Flashback smutskastas, så skapas nyfikenhet och nya medlemmar/läsare som kommer hit och ser verklighetens Flashback, inte mediernas Flashback.
Förhoppningsvis och troligen för många fler det än tvärt om.

Därav är all publicitet bra, främst den dåliga, tror jag.
Citera
2010-10-15, 16:47
Medlem
Prometeuss avatar
Flashbacks yttrandefrihet och saklighetsfokus består både av kultur och regler. Med mainstreamifieringen så har kvalitén på inläggen och den goda kulturen på flashback blivit lägre.

Desto mer publicitet desto fler svenssons kommer hit, bra för dem eftersom de får ta del av det goda på flashback, dåligt för oss eftersom, tja eftersom det kommer fler svenssons hit.
Citera
2010-10-15, 19:57
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Flashbacks yttrandefrihet och saklighetsfokus består både av kultur och regler. Med mainstreamifieringen så har kvalitén på inläggen och den goda kulturen på flashback blivit lägre.

Desto mer publicitet desto fler svenssons kommer hit, bra för dem eftersom de får ta del av det goda på flashback, dåligt för oss eftersom, tja eftersom det kommer fler svenssons hit.
Men förhoppningsvis så ser dom det goda i yttrandefrihet och söker sig därför till vår "grupp"/massan.
Citera
2010-10-15, 20:29
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Men förhoppningsvis så ser dom det goda i yttrandefrihet och söker sig därför till vår "grupp"/massan.

Jag är av åsikten att de som redan finns på flashback samt det lilla årliga tillskottet av medlemmar är de personer som flashback riktar sig till och det räcker så. Folk som ännu inte upptäckt flashback eller inte "hänger" här har uppenbarligen inget intresse av sidan och tillhör inte målgruppen eftersom att de skulle då redan varit här.

Resultatet som uppstår när "svenssons" eller vad man nu vill kalla dem kommer är att hela flashback får en familjelivsvridning.
Senast redigerad av Diseased 2010-10-15 kl. 20:41.
Citera
2010-10-15, 20:32
Medlem
Mehrs avatar
Ett gigantiskt NEJ är mitt svar.

EDIT Annars vill jag också tillägga här att ger medhåll i vad Diseased säger i sitt inlägg ovanför mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in