2010-10-14, 22:16
Medlem
Hallå
min bank hjälpte mig förr ett tag sen att lösa mina smålån ock krediter.
Deras krav var att jag sa upp alla krediter så jag inte kunde handla mer på dem.
Jag sa upp alla men en blev kvar på nåt sett. Jag behövde 300 häromdagen så jag
tog ut 300 på krediten som var kvar. Kan banken om de vill efter de har gett mig lånet
gå in och kolla mig igen så jag inte har någon ny kredit? Eller kan de se att jag var idiot
och tog 300 en gång nu ? Ska betala in när lönen kommer och säga upp denna med.
Citera
2010-10-14, 22:23
Medlem
Tycker av de lilla jag läst om dig att du verkar vara en risk. Hur tänker du när du precis löst krediterna och tar en ny direkt?
Citera
2010-10-14, 23:50
Medlem
Hallå
det är inte frågan om en ny kredit utan en av de jag löstemen som inte blev
uppsagd fast jag hade sagt upp den. Tog ut 300 eftersom det krisa nu innan lön.
Citera
2010-10-15, 16:57
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willwam
Hallå
det är inte frågan om en ny kredit utan en av de jag löstemen som inte blev
uppsagd fast jag hade sagt upp den. Tog ut 300 eftersom det krisa nu innan lön.

nu innan lön? Det är ju mitt i månaden. När får du din lön?
Citera
2010-10-15, 17:38
Medlem
MrBulldoggs avatar
Nu är ju 300 spänn ingen hisnande summa direkt, så jag har svårt att se någon bli sådär jätteupphetsad även om det skulle uppdagas. Men om du har "kris" den 15:e, och lyckas avstyra denna kris med ett par hundralappar på kredit, skulle jag råda dig att allvarligt överväga en hushållsbudget och ett buffertsparande. Lägg undan så mycket du kan varje månad tills du har en månadslön på kontot i alla fall.
Citera
2010-10-16, 01:15
Medlem
toby79s avatar
Se till att klippa det där kortet också.
Likaså är även jag fundersam på hur någonting kan krisa för 300 kr, visst, det är ingen stor summa, men desto underligare att den summan kan vara en kris om du förstår hur jag menar. 300 kr är nästan vad man bör kunna hitta i kakburkar och mellan soffkuddar om man letar riktigt noga.

Jag håller med några av föregående talare att du verkar vara en risk och att du bör se över ekonomin bättre. Du har precis fått en rejäl chans av en bank att hjälpa dig. Nu är det extra viktigt för dig att inte ens riskera att hamna i samma sits igen. Du kommer garanterat inte att få någon hjälp igen från den där banken om du skulle samla på dig en massa krediter igen.

alltså, planera din ekonomi bättre. Fråga andra om råd och tips om du behöver hjälp, här kan du få massvis med hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in