2010-10-14, 18:56
Medlem
paymeinchorizos avatar
Installerade och körde Malwarebytes. I slutet av skanningen sa programmet att alla infekterade filer inte gick att ta bort, men att datorn ändå skulle startas om.
Efter att datorn startats om bad windows om en ny registreringskod. Jag har inte ett äkta windows.

Är det någon som känner igen det här problemet? Fungerar det igen bara jag hittar en kod som fungerar?
Citera
2010-10-14, 19:43
Medlem
DollarMakers avatar
så du kommer inte in i windows nu?
Citera
2010-10-14, 19:54
Medlem
hasenfrasens avatar
Det är viruset/trojanen som skadat windows-filer som gör att den inte längre anses som äkta. I det här läget är det enklast att starta upp datorn i felsäkert läge och säkerhetskopiera viktiga data för att sen installera om operativsystemet - eller att lägga tillbaks senaste backupen. Att laga det kan ta väldigt lång tid, även om man är väl insatt i ämnet.
Citera
2010-10-14, 19:58
Medlem
paymeinchorizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Det är viruset/trojanen som skadat windows-filer som gör att den inte längre anses som äkta. I det här läget är det enklast att starta upp datorn i felsäkert läge och säkerhetskopiera viktiga data för att sen installera om operativsystemet - eller att lägga tillbaks senaste backupen. Att laga det kan ta väldigt lång tid, även om man är väl insatt i ämnet.

Så det hjälper inte att hitta en ny kod för windows?
Citera
2010-10-14, 20:52
Bannlyst
menar du på THP eller Youtube...

du får du använda crack istället för licenserna fungerar inte
Citera
2010-10-14, 21:01
Medlem
927s avatar
malwarebytes (och vissa andra program) detekterar dessa men det är ju användaren som avgör vad som ska tas bort

Memory Modules Infected:
C:\WINDOWS\system32\antiwpa.dll (Trojan.I.Stole.Windows) -> No action taken.

Registry Keys Infected:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\antiwpa (Trojan.I.Stole.Windows) -> No action taken.

Files Infected:
C:\WINDOWS\system32\antiwpa.dll (Trojan.I.Stole.Windows) -> No action taken.
Citera
2010-10-18, 22:01
Medlem
paymeinchorizos avatar
När Windows startat kommer jag in i registreringen, där jag då måste ha en fungerande kod. Om jag klickar på "Visit the Microsoft activation assistance web site" öppnas ett explorerfönster som jag nu surfar i.
Eftersom jag inte kommer åt någonting på hårddisken kan jag inte använda mig av något crack. Och att leta efter en kod på nätet är ju lönlöst.
Hur ska jag göra? Någon som har en idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in