2010-10-14, 17:25
Medlem
Jag frsker formatera om en kompis dator. Det r en Dell Inspiron 6000. Vad jag har frsttt s r det lite klurigare med just den hr datorn. Vid uppstart s har jag frsttt att man ska trycka Ctrl+F11 fr att kunna formatera om datorn med Windows skiva. Och jag fr det inte att fungera efter X antal frsk.
Jag har installerat det en gng s det finns nu 2 st OS p datorn, samma bda men kan det vara det som r problemet? Att det inte gr att boota d. Datorn r bootad p CD s allt kommer upp att man ska trycka p en tangent fr att starta med skivan osv osv.

S vad ska jag gra fr att f det att fungera?
Citera
2010-10-14, 17:28
Medlem
Startar den inte ngot utav OS? Om du har ftt det att fungera en gng r det vl bara att gra om det, men formatera disken denna gngen innan.
Citera
2010-10-14, 17:29
Medlem
fondezs avatar
Du fr ju ett alternativ nr du vljer partition/disk under installationen att formatera, bara att kra p det.
Citera
2010-10-14, 17:37
Medlem
Bda osen fungerar. Men om jag nu startar datorn med skivan och kommer till installationen s kommer inte formatera om hrddisken alternativet fram. Utan det ska komma fram nr jag trycka Ctrl+F11 under uppstarten nn gng. Riktigt nr vet jag inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in