2018-06-02, 03:48
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaernregn
Ett tillfälligt litet sidospår till Prequelle-temat i tråden: Jag hade nyigen ett chatsamtal med en känd svensk musikjournalist om en tidig och opublicerad intervju med TF, där för mig helt ny fakta kom fram, nämligen att en Thomas Daun skulle lira trummor på “Opus Eponymous”. Inte verifierat, men tydligen direkt från hästens mun. Om det nu verkligen är LK som lirar, vilket jag absolut fortfarande ändå vill tro, så kanske denne Daun ändå kan vara någon från demostadiet innan?

Hans namn har mig veterligen inte dykt upp här när det spånades som mest kring detta.

Demotrummorna är enligt uppgift digitala!

(Jag är avundsjuk eftersom jag aldrig kommer få ta del av opublicerade intervjuer)
Senast redigerad av Bryman 2018-06-02 kl. 03:54.
Citera
2018-06-02, 06:54
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaernregn
Ett tillfälligt litet sidospår till Prequelle-temat i tråden: Jag hade nyigen ett chatsamtal med en känd svensk musikjournalist om en tidig och opublicerad intervju med TF, där för mig helt ny fakta kom fram, nämligen att en Thomas Daun skulle lira trummor på “Opus Eponymous”. Inte verifierat, men tydligen direkt från hästens mun. Om det nu verkligen är LK som lirar, vilket jag absolut fortfarande ändå vill tro, så kanske denne Daun ändå kan vara någon från demostadiet innan?

Hans namn har mig veterligen inte dykt upp här när det spånades som mest kring detta.
Den andra hästen LK har öppet på www pratat om detta och det finns ingenting som talar emot det. TF har ju också pratat om ”Ludde” som mer eller mindre officiell studiotrummis.

Demolåtarna till Opus finns på youtube och sägs av de som pratat om dem vara maskin.
Senast redigerad av Marmoth 2018-06-02 kl. 07:06.
Citera
2018-06-02, 07:44
Medlem
Prizrak86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Jag vet och det var löjligt småaktigt. Tycker ändå textraden är en gåta.

Kanske textraden handlar om någon annan? Se teorin från Reddit ovan...
Citera
2018-06-02, 10:18
Medlem
frantiks avatar
Har nu lyssnat två gånger på plattan.
Det är inte samma direkta kärlek som tidigare alster. Det är en bra platta, inget snack om saken. Bara lite svårare att liksom "fatta". Det som är häftigt att den känns väldigt personlig. TF sjunger skiten ur den med en jävla känsla.
Men spontant så sticker dom instrumentala ut, dom är riktigt bra. Saxofonsolot är genialiskt, fick direkta rysningar.

Jag ska lyssna lite mer dock och återkomma med en recension. Det är ju ändå Ghost vi talar om.
Citera
2018-06-02, 10:59
Medlem
Rebali179s avatar
Vi vet att Ludvig Kennberg är "Studio - Trummis"
undrar vem det är som spelar trummor nu på turnen?
ifall det är någon skillnad på dom som trummisar annars kunde ju Ludvig Kennberg har varit med på turnen, eller spelar han i andra band?
Citera
2018-06-02, 11:02
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vi vet att Ludvig Kennberg är "Studio - Trummis"
undrar vem det är som spelar trummor nu på turnen?
ifall det är någon skillnad på dom som trummisar annars kunde ju Ludvig Kennberg har varit med på turnen, eller spelar han i andra band?
Han har fått frågan förr och tackat nej.

Nuvarande trummis är:
Senast redigerad av Graver 2018-06-02 kl. 11:05.
Citera
2018-06-02, 11:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Han har fått frågan förr och tackat nej.

Nuvarande trummis är:

Tackar

Lite off- Topic men jag måste ju även
passa på rekommendera bandet The Blank Page
med medlemmar från olika band som nu ger ut Blues Prog eller vad man skall kalla det

https://www.youtube.com/watch?v=ODOBz_4n_3M

Citera
2018-06-02, 12:11
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Har nu lyssnat två gånger på plattan.
Det är inte samma direkta kärlek som tidigare alster. Det är en bra platta, inget snack om saken. Bara lite svårare att liksom "fatta". Det som är häftigt att den känns väldigt personlig. TF sjunger skiten ur den med en jävla känsla.
Men spontant så sticker dom instrumentala ut, dom är riktigt bra. Saxofonsolot är genialiskt, fick direkta rysningar.

Jag ska lyssna lite mer dock och återkomma med en recension. Det är ju ändå Ghost vi talar om.

Ser fram mot den recensionen. Förväntar mig en text med samma struktur som den eminenta Meliora-recensionen.
Citera
2018-06-02, 14:46
Medlem
Peripheryys avatar
Kan väl lugnt säga att det inte verkat ha blivit lika mörkt album som dom flesta spekulerade och hoppats på.

Tycker nog att detta lutar mer åt rockhållet.
Mycket mer synt och det där orgelljudet verkar knappt infinna sig alls på någon av låtarna?
Senast redigerad av Peripheryy 2018-06-02 kl. 14:50.
Citera
2018-06-02, 14:49
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Kan väl lugnt säga att det inte verkat ha blivit lika mörkt album som dom flesta spekulerade och hoppats på.

Tycker nog att detta lutar mer åt rockhållet.
Åter igen så talade TF om rent lyrikmässigt, ej om att Ghost skulle börja lira tung heavy metal.

För mig är detta Ghosts mörkaste album.
Citera
2018-06-02, 14:54
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Åter igen så talade TF om rent lyrikmässigt, ej om att Ghost skulle börja lira tung heavy metal.

För mig är detta Ghosts mörkaste album.
Allt är väl relativt antar jag. Soundet är mer åt rock och texten här jag ännu inte lyssnat mig in på. Egentligen är ju dom flesta låtarna med Ghost rätt mörka. Dom har ju aldrig direkt haft texter om sol och gröna skogar tidigare. Låten Elizabeth baseras ju en grym historia, hehe.

Det märks iaf att det är en helt ny platta och det är väl bra.
Citera
2018-06-02, 14:57
Medlem
Jaernregns avatar
Felciterat av mig. Jag uppfattade saken fel från källan. Denne Daun skulle enligt journalisten varit en fjärde musiker på första plattan och ha enligt uppgift stått för merparten av gitarrspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in