• 4
  • 5
2011-03-24, 23:52
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag äter det väldigt, väldigt sällan. Tycker framför allt att lukten är vidrig. Men jag gör lite skillnad på olika sorters fläskkött. Skinka, kassler och annat "rosa" fläskkött skulle jag inte äta ens under hot, fläskkotletter, fläskfilé och sånt kan jag äta om det bjuds, sidfläsk och (knaperstekt) bacon är det enda jag verkligen tycker mycket om.
Citera
2011-03-25, 00:02
Medlem
rejmans avatar
För helvete, det går ju att göra fläskkött jävligt gott.. handlar ju bara om att tillaga det rätt. Fläskfilé är najs!
Citera
2011-03-25, 00:13
Medlem
Mystiqes avatar
Jag äter inte fläsk och samt är ateist, har hänt jag råkat äta av misstag när jag var utomlands.
Citera
2011-03-25, 07:03
Medlem
tjompans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoogi
vi sager sa. ga och at lite lattstekt gris nu. lycka till med det!
Fläskköttet som serveras i mitt hus SKA vara lättstekt. Inte blodigt men rosa. Trikiner och andra sjukdomar är nu för tiden väldigt sällsynt så jag tar risken
Citera
2011-05-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steckmajster
Jag tänker på den felix reklamen så påstår att man kan äta ketchup med allt.
Iaf bacon är likadant för mig, jag äter bacon med allt.

Gris är bättre än allt annat kött.. that's it.

Nej. Gris är sämre än alla annat kött. Gris är ren skit som inte är nyttig för människan över huvudtaget.
Citera
2025-04-05, 09:58
Medlem
Tänk er fläsklägg och egenlagad rotmos...ojojoj...just så välkokt fläsklägg så att köttet precis delar sig själv och så att svålet lossnar lätt.
Senast redigerad av Konrad 2025-04-05 kl. 10:08.
Citera
2025-04-13, 22:44
Medlem
pepsi haxs avatar
Käkar bara gris i form av korvar,, alltid vart nojig om att kött inte är helt klart så nu flr tiden äter jag nästan bara nöt och kyckling då och då.
Bytte blandfärs till nötfärs också efter random rännskita efter man käkat köttfärssås på blandfärs.
Vet inte vad problemet var då köttfärssås inte går att få i närheten av "rå" men när jag bytte till nöt så försvann problemet.
Citera
2025-04-13, 23:06
Medlem
Fläskkött är ju fantastiskt!
Varför är då många emot fläsk?
Citera
2025-04-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Fläskkött är ju fantastiskt!
Varför är då många emot fläsk?
Jag är inte muslim men jag gillar inte smaken av fläskkött. Blev nyligen bjuden på köttfärssås på fläskfärs av min pojkväns föräldrar. Tyckte att det smakade skit. Däremot kan vissa processade korvar smaka ok gjorda på fläsk. Exvis. Picksalamai och jamon Serrano. Men generellt så undviker jag fläskkött. Grisar är annars väldigt trevliga, söta och smarta djur som jag gillar.

Jag brukar äta 300 gram kött per vecka. Nöttkött oftast eller hjort eller lamm ibland. Kostar en del men också det enda kött jag äter. 300 gram räcker till 2 portioner för mig. Hellre en fin bit hängmörad entrecote 2 gånger per vecka än en plågad gris 7 gånger per vecka. Funderar på om det är därför grisköttet smakar så illa. Kom nu inte och säg att svenska grisar har det bra. Kanske/troligtvis bättre än danska grisar. Finns en uppsjö av artiklar och videor i ämnet som visar på motsatsen. Grillat vildsvin har jag ätit. Det smakade ljusår bättre än vanlig gris. Kanske för att de har fått leva och ströva fritt som alla djur enligt min mening borde få göra?
Senast redigerad av Igelkotten453 2025-04-16 kl. 00:29.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in