Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
En sådan tråd, hade med dagens regelverk möjligen kunnat låsas på grund av bristande diskussionsunderlag eller ot-spammande, men det finns ingen konkret regel som förbjuder det.
Gärningsmannen kan mycket väl starta tråden och be om argument för att han INTE ska genomföra dådet även fast han är fast beslutsam till att göra det. Alltså, för att legitimera trådens existensberättigande och således ha ett diskussionsunderlag.
Nu kanske någon tycker detta är ett extremt exempel på vad som kan hända, men hur många tyckte inte det som hände för några dagar sedan var extremt, och nu över en natt känns det mindre extremt nu när det har hänt. Helt plötsligt är det verkligt, och har hänt på riktigt och inte bara något som någon funderade över likt jag gör i en tråd som denna. Det som är extremt idag kanske inte är det imorgon.
Jag får skit IRL för att jag är medlem på FB och stödjer det höga taket och friheten att få diskutera sådant övriga samhället inte vågar. Ska media rapportera vad som sker på FB får de för helvete gör det nyanserat. Jag är rädd om mitt vattenhål helt enkelt.