Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-10-16, 18:47
Medlem
Okej, jag ska nog prata med min teraput...
Dock känns det svårt att veta om jag har det under kontroll eller inte. Jag är ett extremt kontrollfreak, besatt av att kontrolera allt som rör mig själv och världen runt om mig, ibland till den grad att jag tappar kontrollen för att jag vill ha den så gärna. Jag tror många här förstår vad jag menar.

Jag är ganska övertygad om att jag har hela viktdelen under kontroll, eller jag vill iaf tror det, det är bara själva.. ätardelen som är svår att hålla koll på av någon anledning.
Dessutom har jag en förmåga att vara ganska självdestruktiv och jag har en känsla av att hetsätningen är lite av ett destruktivt beteende, att straffa mig själv med ångest mer eller mindre. Jag haft problem med självskadebeteende tidigare, men är mer eller mindre helt fri från sådant nu, den ända smärtan jag tycks ha en tendens att ge mig själv är psykisk...

Förlåt att jag svamlar så mycket, men jag är väldigt förvirrad just nu
Citera
2010-10-17, 23:07
Medlem
RolfAlterras avatar
Prata med din terapeut, riktigt bra idé! Det låter som om du med lite hjälp kan få styr på det här, du verkar vara en intelligent och viljestark person och att ta hjälp med problem är något av det smartaste man kan göra. Det är däremto, som vissa andra skrivit, inte särskilt smart att lita till någon falsk föreställning om "viljestyrka" etc. Om man upplever ett problem så är det bäst att söka professionell hjälp.

Ett lite löjligt men talande exempel, om jag vill lägga om kaklet i mitt badrum så kvittar det hur mycket viljestyrka jag har, resultatet kommer att bli skit eller på sin höjd mediokert. Tar jag däremot hjälp av en professionell hantverkare så har jag hundra gånger så stor möjlighet att få badrummet som jag vill.

Lycka till nu!
Citera
2010-11-23, 17:58
Medlem
Kokettes avatar
jag är också 1,60, jag vägde 38 för ett par veckor sedan men då började min pojkvän mer eller mindre tvinga mig att äta. jag vet att jag inte är tjock, eller jag vet att jag ligger på undervikt snarare. dock är jag tjock över magen och det kan jag tyvärr inte acceptera, och det går ju inte att punktförbränna så. kan inte leva med denna kalasmage jag har fått av dessa två kilo så jag får helt enkelt hoppa på dieten igen

och ja, du har helt klart en ätstörning, det har jag också, fast jag vet vad jag gör och vad mitt mål är, till varje pris
Citera
2011-08-19, 01:15
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corinne
Snälla, sök hjälp. Du är uppenbarligen sjuk - ja, det är anorexi.

Min storasyster avled för två år sedan till följd av många års svår anorexi. Hon var 163 cm lång och räknades till medicinska under då hon ofta pendlade mellan 25 och 30 kilo, still walking(!). Hon fick inte fylla 25 år... R.I.P

Du behöver hjälp med att få rätsida på tankarna innan det blir värre. Du har fortfarande en chans, men bollen ligger hos dig - det är DU som måste VILJA bli frisk!

Var detta http://www.youtube.com/watch?v=Aw9VKDFi6sw&feature=related möjligen personen ifråga? Hur som helst är det givetvis tragiskt.
Citera
2011-08-19, 14:27
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jätteroligt att skämta om... Verkligen.

Om du tittar på länken igen så väger den tjejen 26kilo. Tjejen i startinlägget vägde om jag inte minns helt fel 40kg. Förövrigt är länken du skickade från 2008. Gör om, gör rätt.
Citera
2011-08-24, 17:00
Medlem
Du väger lite och känner dig obekväm med mat. Jag tycker att det låter som att du har en ganska allvarlig ätstörning.
Du kanske inte tänker på det så ofta, men en person som väger lika mycket som en liten 10-åring och är 1.60 lång lider troligen av näringsbrist och har ingen mens. I framtiden får du kanske problem med att skaffa barn, alltså, och om du pressar din ätstörning ännu längre blir det kanske en omöjlighet.
Sök hjälp! Om några månader kommer du må bättre och märke hur dåligt du mår nu. Du kommer bli mycket piggar och känna dig som en ny människa som orkar mycket mer och ha roligt, även om det kommer bli en tuff väg dit
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in