• 1
  • 2
2010-10-14, 03:18
Medlem
stånkare wonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Var någonstans står det att han ska ha skorna som redskap vid matlagning!?

Det står att han har fått träskor utav sin skola (enkel slutsats han går Hotell och restaurang skola)
Han har lagt tråden i Matlagning, metoder och redskap (slutsats, han ville ha folk som själva är i branchen och vilken är bättre än detta för det ändamålet)

Slutsats; du har fel. tack för visat intresse.

Jag körde i crocks under min tid som aktiv kock, det funkar hur bra som helst. dock är olyckan framme så kan det gå illa, men å andra sidan gjorde det aldrig det för mig.
Citera
2010-10-14, 04:03
Medlem
Adrian von Butts avatar
http://www.handla.swedol.se/shop/sho...ist.asp?IT3=55
Citera
2010-10-14, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stånkare wonk
Det står att han har fått träskor utav sin skola (enkel slutsats han går Hotell och restaurang skola)
Han har lagt tråden i Matlagning, metoder och redskap (slutsats, han ville ha folk som själva är i branchen och vilken är bättre än detta för det ändamålet)

Slutsats; du har fel. tack för visat intresse.

Jag körde i crocks under min tid som aktiv kock, det funkar hur bra som helst. dock är olyckan framme så kan det gå illa, men å andra sidan gjorde det aldrig det för mig.

I början av min karriär ägde jag ett par crocs , Jag hade värmt upp ett stort djupt bläck med helstekt fläskrad i ugnen och när jag lyfte ut detta kom det i obalans , Det 175 grader varma fettet som var i bläcket skvalpade över och skållade sönder hela ovansidan av foten.

Investerade snabbt i ett par riktiga skor som inte är fulla med hål. Det är en billig försäkring.
Citera
2010-10-14, 10:10
Medlem
Jag använder tofflor från scholl i köket dom är riktigt bra för fötterna är godkända.
Brukar hitta dom i butiker som säljer "skor som är bra för fötterna" eller någon butik som säljer medicintillbehör typ kryckor och sånt.
Citera
2010-10-14, 10:34
Medlem
X666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Var någonstans står det att han ska ha skorna som redskap vid matlagning!?
Jobbar du som kock så fattar du vad han snackar om.
Citera
2010-10-14, 10:49
Medlem
tuzzens avatar
Enklast är att fråga dina kollegor eller handledare vad dom använder och hur dom gillar dom. Ett tips kan vara t e x lägga i en airsula i dina träskor så det avlastar lite.

Men kolla upp vad som ingår i den personliga skyddsutrustningen på ditt ställe och utgå från den när du väljer skor.
Citera
2010-10-14, 11:16
Medlem
http://jobi.se/skyddsskor/kategori.php?id=12

Använt mig av "Jobi.se" förut, fungerade bra.

Vissa kanske tycker att det är lite av en överkurs att ha sådana skor när man jobbar i ett kök, men efter några år så kom jag fram till att det iallafall för mig passar bäst med ett par REJÄLA skor. Mindre ont i fötterna och mindre ont i ryggen.

Dessutom tjänar man i längden på att lägga lite mer pengar på en gång, istället för att köpa ett par nya skor var fjärde månad.
Citera
2010-11-16, 03:43
Medlem
Mandingos avatar
drar upp den här tråden igen iom att jag behöver ett par nya dojor i köket... de gamla låg i en påse under en semestervecka och var helt luddiga av vitt mögel när jag tog upp dem...

jag är rejält sugen på att köra på ett par martens, men frågan är hur pass halksäkra de är...
nån som kört med det? eller vet hur pass de kan funka?

annars får det bli arbesko eller jalas eller nåt sånt...
Citera
2010-11-18, 14:32
Medlem
X666s avatar
Vad har du haft för skor tidigare?
Citera
2010-11-18, 18:29
Medlem
Fjoddes avatar
Jag använder ett par skor från u-power, rätt billiga (runt 1000-lappen) och bekväma med glasfiberhätta vilket gör dem lättare än de där förbaskade träskorna.
Åk ut till en arbetsklädsförsäljare vilka är inriktade på företag, de brukar ha en avdelning för kök, det brukar även vara lätt att pruta lite om man säger att man är student. Jag köpte mina på Grolls.

Och att använda Doc Martens i köket låter jobbigt. Det känns som om de är väldigt täta vilket ger varma fötter samt att de är tunga, vilket inte är vidare trevligt i kök. Men halkrisken torde vara låg med tanke på materialet i sulan, och stålhättan och tätheten lär skydda mot det mesta.
Senast redigerad av Fjodde 2010-11-18 kl. 18:33.
Citera
2010-11-18, 18:58
Medlem
firstclassriots avatar
använde ett par arbesko-skor när jag arbetade på en hamburgarsylta under 1-1 1/2 år de fungerade fantastiskt bra, bara gå till en återförsäljare och fråga efter bästa skon för dig.
Citera
2010-11-18, 22:49
Medlem
Emols avatar
billigaste trä dojjorna från valfri leverantör, kanon
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto