Efter att jag hade köpt en ny hårddisk, installerat Windows XP, samt en massa program, så fungerade allting jättebra så långt.
Men när jag hade tankat hem och installerat Service Pack 2 och 3, från Microsofts hemsida, så gick det inte lika bra längre. Nu så startar inte operativsystemet så länge man inte väljer att köra det i felsäkert läge vill säga.
Det som händer är att allting i starten av datorn rullar på som vanligt tills man kommer så långt att login-skärmen i Windows XP ska visas. Då startar datorn helt enkelt om sig själv och så gör den det i en oändlig loop..
Vad kan vara felet?
Det hela började med att jag hade en hårddisk som visade diverse tecken på att den var på väg att sluta fungera, så då tog jag en gammal hårddisk som jag hade liggandes, formaterade om den och installerade Windows XP på den.
Även då fungerade det kanon tills det att jag hade installerat Service Pack 2. Då ville inte operativsystemet starta vanligt igen utan man var även då tvungen att starta det i det felsäkra läget, någonting som jag trodde skulle ordna sig med den här helt nya hårddisken..
Några idéer?
Det här är vad jag gjorde efter formateringen av hårddisken och installationen av Windows XP:
Microsoft Windows XP Professional (Build 2600.xpsp.080413-2111: Service Pack 3)
Men när jag hade tankat hem och installerat Service Pack 2 och 3, från Microsofts hemsida, så gick det inte lika bra längre. Nu så startar inte operativsystemet så länge man inte väljer att köra det i felsäkert läge vill säga.
Det som händer är att allting i starten av datorn rullar på som vanligt tills man kommer så långt att login-skärmen i Windows XP ska visas. Då startar datorn helt enkelt om sig själv och så gör den det i en oändlig loop..
Vad kan vara felet?
Det hela började med att jag hade en hårddisk som visade diverse tecken på att den var på väg att sluta fungera, så då tog jag en gammal hårddisk som jag hade liggandes, formaterade om den och installerade Windows XP på den.
Även då fungerade det kanon tills det att jag hade installerat Service Pack 2. Då ville inte operativsystemet starta vanligt igen utan man var även då tvungen att starta det i det felsäkra läget, någonting som jag trodde skulle ordna sig med den här helt nya hårddisken..

Några idéer?
Det här är vad jag gjorde efter formateringen av hårddisken och installationen av Windows XP:
- Kör -> msconfig -> BOOT.ini -> Bockat i "/NOGUIBOOT".
- Högerklickat på "Den här datorn" -> Egenskaper -> Systemåterställning -> Bockat i "Inaktivera systemåterställning på alla enheter".
- Installerat Firefox.
- Installera CCleaner, Defraggler, Recuva och Speccy.
- Installerat Launchy.
- Installerat Billy (musikspelare).
- Installerat 7-Zip.
- Installerat Flash Player.
- Installerat NOD32.
- Installerat PS Tray Factory och crackat det.
- Gått in i ljudegenskaperna och ändrat ljudschemat i Windows till "Inga ljud".
- Installerat Gadwin Printscreen.
- Installerat Unlocker.
- Installerat AoA Audio Extractor.
- Installerat ReNamer.
- Installerat Instant JPEG From RAW.
- Installerat Flash CS3.
- Installerat VLC.
- Installerat TrueCrypt.
- Installerat VOIPlay.
- Installerat Audacity.
- Installerat LAME v3.98.2 for Audacity.
- Installerat Skype.
- Installerat Spotify.
- Installerat ProcessScanner.
- Installerat WinSCP.
- Installerat uTorrent.
- Installerat Service Pack 2.
- Patchat Windows med UXTender för att kunna använda tredjeparts-teman till Windows XP.
- Installerat Service Pack 3.