Citat:
Ursprungligen postat av johannes
när jag var yngre övervägde jag att söka till lufthansas utbildningsprogram för flyghäxor. i papprena jag fick stod då att jag inte fick ha tatueringar eller piercings på synliga ställen, inklusive armar. damer fick emellertid ha piercing i örsnibben tydligen.
i ett senare skede jobbade jag i en teaterproduktion och erfor då hur en skådespelerska, som alla ville ha till en viss roll, inte fick denna då hon hade en tatuering på ryggen som inte var möjlig att sminka över, bl.a. då detta skulle paja scenkostymen. alla var ledsna och samtidigt lite förvånade över hur man kan vara så korkad att man skaffar sig en tatuering på ryggen om man är skådespelerska; det verkade liksom självklart att man inte skulle ha det.
fotomodeller med tatueringar blir allt vanligare, och det var nog mer ett problem för dem förr än nu. en del kanske får jobbet tack vare sin snygga tatuering, vad vet jag.
edit: jag minns för övrigt att jag läste en intervju med backyard babies-sångaren dregen någonstans; han hävdade att han skaffade sig alla sina tatueringar just för att inte kunna bli anställd. om det är sant eller inte går förstås inte att avgöra såhär i efterhand.
i ett senare skede jobbade jag i en teaterproduktion och erfor då hur en skådespelerska, som alla ville ha till en viss roll, inte fick denna då hon hade en tatuering på ryggen som inte var möjlig att sminka över, bl.a. då detta skulle paja scenkostymen. alla var ledsna och samtidigt lite förvånade över hur man kan vara så korkad att man skaffar sig en tatuering på ryggen om man är skådespelerska; det verkade liksom självklart att man inte skulle ha det.
fotomodeller med tatueringar blir allt vanligare, och det var nog mer ett problem för dem förr än nu. en del kanske får jobbet tack vare sin snygga tatuering, vad vet jag.
edit: jag minns för övrigt att jag läste en intervju med backyard babies-sångaren dregen någonstans; han hävdade att han skaffade sig alla sina tatueringar just för att inte kunna bli anställd. om det är sant eller inte går förstås inte att avgöra såhär i efterhand.
Tack, dedär va mkt bra att veta
Det är så svårt dock att veta i förväg vilka jobb som inte tillåter det. Jag hade väl tänkt att bli advokat så småningom och jag förstår ju att man inte kan ha en k*k tvärs över ansiktet då, men undrar om en liten på handleden verkligen skulle leda till ett nekande? Spelar det någon roll VAD som är tatuerat eller är det bara själva tatueringen?
Vem bryr sig hur den ser ut när man blir äldre? Varför ska du oroa dig för hur din kropp kommer att se ut om 30 år? Lev i nuet!
.
Ibland ångrar jag att jag lite att gjorde den, men det är ingenting jag mår dåligt av på något sätt, dels för att det inte är någon fet tribal som täcker halva kroppen och eftersom den sitter på ett diskret ställe som går att täcka