2010-10-13, 16:30
Medlem
Sista halvåret så har ju nivån sjunkit till dagisnivå, dessutom verkar det bara vara två moderatorer som skall sköta ruljansen och inga av dessa verkar vara speciellt ofta på forumet.

Jag har fan skickat hur många RP som helst på 1.02 och annat men inget händer, kanske dags att stärka upp moderatorstyrkan på E&S?
Tragiskt att se forumet förfalla.

Edit: Så nu att jag givetvis borde ha flyttat den till feedback så jag gör en RP på mitt inlägg.
Citera
2010-10-13, 16:34
Medlem
BlueStars avatar
Det är förmodligen hela kalabaliken kring LurifaxFlux självmord som tagit all uppmärksamhet de senaste dagarna. Eskortforumet lider av samma problem och säkert en massa andra delforum också.
Citera
2010-10-13, 16:39
Moderator
evilhoneys avatar
E&S är ett litet problembarn som drar till sig trams och tvåan och likande och det borde vara fler moderatorer än vad som är idag, tyvärr är processen långsam men det jobbas på det och tro mig, alla är medvetna om problemet.
Fortsätt RPa och stöd moderatorerna som är där idag så ska det nog sakta men säkert komma på fötter.
Citera
2010-10-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Det är förmodligen hela kalabaliken kring LurifaxFlux självmord som tagit all uppmärksamhet de senaste dagarna. Eskortforumet lider av samma problem och säkert en massa andra delforum också.

Till viss del, men det har varit katastrof senaste halvåret med viss undantag. Uppenbarligen så är just E&S underbemannat på moddefronten. Det är bara 2 st som modererar och de hinner tydligen inte med.
Citera
2010-10-13, 16:40
Medlem
johanness avatar
även före hängningstråden har relationsforumet och erotikforumet varit invaderat av diverse missfoster. inget nytt med det, visserligen, men den träck de sprider omkring sig får vara kvar lääänge. vilket leder till en nedåtgående spiral; de drar ner nivån och inspirerar andra till att skriva vilken oreflekterad skit som helst. jag pallar inte rp-a allt jag ser längre eftersom det känns som en förlorad kamp.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Fortsätt RPa och stöd moderatorerna som är där idag så ska det nog sakta men säkert komma på fötter.
ok, jag ska försöka att inte ge upp riktigt än då...
Senast redigerad av johannes 2010-10-13 kl. 16:44.
Citera
2010-10-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
E&S är ett litet problembarn som drar till sig trams och tvåan och likande och det borde vara fler moderatorer än vad som är idag, tyvärr är processen långsam men det jobbas på det och tro mig, alla är medvetna om problemet.

Börjar faktiskt bli rätt så less på att skicka RP, uppenbarligen så skiter ju folk i att läsa vad som gäller.
Se till att personerna som tramsar och placerar idiotinlägg får någon påföljd....

Jag förstår att ni gör så gott som ni kan, men kanske dags att se till att mer än 2 st moddar E&S? jag kan inte minnas att det varit så få tidigare.
Citera
2010-10-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
även före hängningstråden har relationsforumet och erotikforumet varit invaderat av diverse missfoster. inget nytt med det, visserligen, men den träck de sprider omkring sig får vara kvar lääänge. vilket leder till en nedåtgående spiral; de drar ner nivån och inspirerar andra till att skriva vilken oreflekterad skit som helst. jag pallar inte rp-a allt jag ser längre eftersom det känns som en förlorad kamp.

Jag håller också på att ge upp, jag tycker att nivån är sanslöst låg nu om man jämför mot ett år tillbaks.
Citera
2010-10-14, 19:40
Medlem
Jag kan inte mer än hålla med. Problemet med det forumet är att vi är alldeles för få moderatorer, vi hinner helt enkelt inte med. Vidare så är det många som postar en sjuhelvetes massa trams, när jag rensar anmälda trådar så försvinner lätt över hälften av inläggen då det bara är smileys eller +1-inlägg eller annat ovidkommande trams. Det tar tid, och det går inte att sitta online dygnet runt (även om jag gärna skulle vilja det) för att hinna med. Ibland postas det så mycket skräp att man skulle behöva sitta och realtidsmoderera! Det chattas och tramsas.

Som evilhoney skrev innan är vi medvetna om problemet och vi kämpar på med att lösa dem.
Citera
2010-10-14, 19:54
Medlem
Herr_Oins avatar
Det är inte moderatorerna eller forumet i sig det är fel på, det är användarna.

Sommartid drabbas vi av en jävla massa högstadie- och gymnasieelever. Resten av året är det bara en massa köttskallar som håller till där. Visst finns det ju en handfull skötsamma och kloka användare, men allt trams om tvåan och troll och what-not och alla användare som konsekvent skall tramsa och tjafsa gör inte saker och ting bättre.
Citera
2010-10-14, 20:50
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Jag kan inte mer än hålla med. Problemet med det forumet är att vi är alldeles för få moderatorer, vi hinner helt enkelt inte med. Vidare så är det många som postar en sjuhelvetes massa trams, när jag rensar anmälda trådar så försvinner lätt över hälften av inläggen då det bara är smileys eller +1-inlägg eller annat ovidkommande trams. Det tar tid, och det går inte att sitta online dygnet runt (även om jag gärna skulle vilja det) för att hinna med. Ibland postas det så mycket skräp att man skulle behöva sitta och realtidsmoderera! Det chattas och tramsas.

Som evilhoney skrev innan är vi medvetna om problemet och vi kämpar på med att lösa dem.

Japp. Jag och gutegirl är visserligen fruktansvärt vassa moderatorer () men att två man skulle klara av Erotik och Sexualitet är helt omöjligt.

Håller även med gutegirl i hennes uppfattning om att det slutar med att man får radera halva tråden när man får en RP för att det bara är rent ut sagt skitinlägg. Tänkvärt kan då vara att vi just nu har närmare 50 RP's att ta hand om efter att vi idag tagit hand om ungefär lika många.

Tro nu inte att jag menar något illa om RP's, de underlättar enormt mycket men det säger iallafall lite om hur mycket jobb det finns i ett forum. Vill passa på att tacka er användare som hjälper till!
Citera
2010-10-14, 20:55
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Tänkvärt kan då vara att vi just nu har närmare 50 RP's att ta hand om efter att vi idag tagit hand om ungefär lika många.
en teknisk fråga: om jag ser 50 OT-inlägg i en tråd i E&S, är ni då hjälpta eller stjälpta av att jag rp-ar dem alla? ett alternativ är att bara rp-a ett inlägg och så får ni själva upptäcka resten, funkar det bättre eller sämre?
Citera
2010-10-14, 20:58
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
en teknisk fråga: om jag ser 50 OT-inlägg i en tråd i E&S, är ni då hjälpta eller stjälpta av att jag rp-ar dem alla? ett alternativ är att bara rp-a ett inlägg och så får ni själva upptäcka resten, funkar det bättre eller sämre?

Kul att du frågar!

Personligen tycker jag att det bästa är att Rp:a ett inlägg och gärna i Rp:et skriva att det finns mer att rensa i tråden. Speciellt med trådar som är översållade av dessa inlägg, de måste ändå grovrensas. Det tar liksom längre tid att gå in i ett Rp, åtgärda det, gå in på nästa Rp osv än att gå igenom tråden från topp till tå på en gång.

Kan inte säga att alla moderatorer håller med om det men så känner jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in