Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Testat alla tips som jag fått i tråden, installern till SC2 grafikbuggar fortfarande lika mycket så jag kan inte ta mig genom installern.
Sökt runt lite och troligtvis är det för att jag använder ett ATI kort.
Flexibility och mer frihet my ass!
Verkar mer som att dom som kör Linux gör det för att vara speciella och bara måste vara anorlunda, sen intalar sig själva att Linux faktiskt är bättre trotts allt jävla trassel för minsta lilla grej.
Windows är mycket mer lättnavigerat och användarvänligt,mycket mer allround kompitabelt och mycket stabilare om man kör ATI kort.
För mig är det knappast värt allt extra trassel Linux för med sig för att jag ska känna mig speciell och ha saker anorlunda för själva principen att vara anorlunda och inte för att det faktiskt är bättre.
Går tillbaka till W7 så fort jag får tag på en skiva.
pfft, vilken frihet att inte få välja grafikkortsleverantör, imo så är det fan mer frihet att få välja mellan ati/nvidia än att få välja utforskare och ha fler teman.
Om man tolkar dig rätt nu så är din uppfattning att Linuxbaserade system är skit för att det är svårt att få igång ett program som ej är avsett för plattformen samt att en liten sak är lurigt att få igång korrekt?
Jag har kört Linuxbaserade system sedan 2007 nu och jag tycker det är bra mycket smidigare. Jag använder bara nativa Linuxprogram och därför fungerar det bra. Det ÄR ett annat system än Windows, saker och ting funderar annorlunda. Man kan inte gå in för att ett system ska vara lättbegripligt och lika lätt att använda som det man är van vid då det återigen är annorlunda.
Det handlar om att vänja sig vid ett annat system, Linuxbaserade systems ambitioner är inte att vara Windowskopior och ej heller fungera på samma sätt. Vänd på det, om du var uppvuxen med Linuxbaserade system och aldrig använt Windows hade du då tyckt Windows vart krångligt.
Sen kan man givetvis fråga sig vad som passar en bäst, för dig som spelar en del och är beroende av mjukvara som är framtagen för Windows är det bäst att du stannar kvar där för att undvika trassel. För mig som inte är beroende av någon Windowsmjukvara fungerar Linuxvärlden underbart för mig.
Att kasta ur sig något sådant bara för att man får problem med en sak samt klagar på att det inte är likadant som vad man är van vid är bara idioti.