2010-10-13, 12:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Aftonbladet stor rubrik:
NASA har hittat liv – på Mars

Jag tänkte bara skriva här, innan jag ens tittar på artikeln, att jag kan ge mig fan på att Aftonbladet bluffar. Eller kör något idiotiskt skämt.
2010-10-13, 12:17
Medlem
Iucs avatar
Ja, de va ju bullshit som vanligt
2010-10-13, 12:19
Medlem
dirsps avatar
ja det var inte många gröna gubbar där inte nej,
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/tema/article7945214.ab länk till filmen
2010-10-13, 12:19
Medlem
Ettan^s avatar
Yes, någon idiot som skrivit rubrikerna som vanligt. Lägg även märke till grafik-rubriken ovanför textrubriken:

"Hotet i rymden".
2010-10-13, 12:20
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Aftonbladet stor rubrik:
NASA har hittat liv – på Mars

Jag tänkte bara skriva här, innan jag ens tittar på artikeln, att jag kan ge mig fan på att Aftonbladet bluffar. Eller kör något idiotiskt skämt.
Kan jag få 12 sekunder av mitt liv tillbaka tack
2010-10-13, 12:21
Medlem
Mr.Fredriks avatar
De har ej hittat liv, däremot hade de hittat någon sammansättning av magnesium, järn och kol (rätta mig om jag har fel). Det är tydligen en mineral som är viktigt eller något..
2010-10-13, 12:21
Medlem
exlo91s avatar
"Någon gång har funnits någon typ av liv"
Det var ju banbrytande!
2010-10-13, 12:22
Medlem
Det är ju rent faktafel. Kan man inte anmäla dem för det eller något? Vill sätta dit dem så hårt!
2010-10-13, 12:22
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
De har ej hittat liv, däremot hade de hittat någon sammansättning av magnesium, järn och kol (rätta mig om jag har fel). Det är tydligen en mineral som är viktigt eller något..

Visst, förutsättningarna för att det kan ha funnits liv för jävligt länge sen har de nu funnit.

Men det är inte liv, och det är inget hot.
2010-10-13, 12:24
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Yes, någon idiot som skrivit rubrikerna som vanligt. Lägg även märke till grafik-rubriken ovanför textrubriken:

"Hotet i rymden".

Det där tycker jag nästan var det bästa med artikeln.

Sammanfattning: Forskarna har kommit på att ett visst mineral finns på Mars. Reportern tycker att "massaspektrometern" är häftig och att den ser ut att komma från yttre rymden. Reportern blir så upphetsad av manicken att hon glömmer bort att lyssna på forskaren, drömmer ihop en story om stora masspektrometrar som springer omkring på Mars och upplever dem som ett stort hot.
Senast redigerad av mung 2010-10-13 kl. 12:32.
2010-10-13, 12:28
Medlem
Har man hittat vatten på Mars, så lär det väl finnas någon form utav liv. Har svårt att tänka mig att det inte ska finnas någonting som simmar i det vatten man har hittat. Något lär ju det finnas att betrakta som liv. Sen vad det är, det är väl en annan femma.

Så helt fel med att gå ut med att säga att man har hitta liv på Mars är väl det väl då inte.
2010-10-13, 12:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det är alltså samma nyhet som gick runt i övrig press 3 juni i år.
Aftonbladet har antingen klippt ihop några info-filmer från nasas website eller hittat alltihop i en enda liten propagandafilm från dem. Typ någon gjord för 9-åringar om häftiga rymden med ljudeffekter och allt.

Rocks examined by NASA's Spirit Mars Rover hold evidence of a wet, non-acidic ancient environment that may have been favorable for life. Confirming this mineral clue took four years of analysis by several scientists.
http://www.nasa.gov/multimedia/videogallery/index.html?media_id=14707533
http://marsrover.nasa.gov/gallery/press/spirit/20100603a.html
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in