2010-10-12, 23:14
Medlem
JulJuls avatar
Hej! Jag har fått tillgång till en bärbar pc som jag planerar att köra linux på och använda som ett slags film och seriecenter. Jag har fått en idé om att jag ska kolla den till en eller flera externa hårddiskar som jag ska lagra massa filmer och serier på och sedan koppla datorn till tv:n.

Tänker då att det hade varit fräckt att man hade som ett program som startades där man först väljer mellan Film eller Tv-serier sedan kommer det en lista likt coverflow i iTunes där man kan välja bland serier där det finns en bild och en kort av beskrivning av serien. Sedan inne i serien ska det vara samma sak med varje avsnitt. Några idéer hur jag ska gå till väg för detta projekt? Vilken dist ska jag använda osv?
Citera
2010-10-12, 23:21
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulJul
Hej! Jag har fått tillgång till en bärbar pc som jag planerar att köra linux på och använda som ett slags film och seriecenter. Jag har fått en idé om att jag ska kolla den till en eller flera externa hårddiskar som jag ska lagra massa filmer och serier på och sedan koppla datorn till tv:n.

Tänker då att det hade varit fräckt att man hade som ett program som startades där man först väljer mellan Film eller Tv-serier sedan kommer det en lista likt coverflow i iTunes där man kan välja bland serier där det finns en bild och en kort av beskrivning av serien. Sedan inne i serien ska det vara samma sak med varje avsnitt. Några idéer hur jag ska gå till väg för detta projekt? Vilken dist ska jag använda osv?
Typ nåt åt det här hållet?
http://xbmc.org/skins/
Edit: Utseendemässigt alltså.
Citera
2010-10-12, 23:29
Medlem
JulJuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Typ nåt åt det här hållet?
http://xbmc.org/skins/
Edit: Utseendemässigt alltså.

Ja, det där verkar passa funktionsmässigt också eller misstar jag mig kanske?
Citera
2010-10-12, 23:35
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulJul
Ja, det där verkar passa funktionsmässigt också eller misstar jag mig kanske?
Det tror jag inte.. det är ett Media Center-program som typ är till för det du är ute efter.. å andra sidan finns det ju fler alternativ så googla runt lite.
Har du någon som helst erfarenhet av någon linuxdistrubution sen tidigare?
Citera
2010-10-12, 23:45
Medlem
JulJuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Det tror jag inte.. det är ett Media Center-program som typ är till för det du är ute efter.. å andra sidan finns det ju fler alternativ så googla runt lite.
Har du någon som helst erfarenhet av någon linuxdistrubution sen tidigare?

Jag försökte googla men kunde nog inte sätta något riktigt namn på det jag ville ha, provar med Media center .
Jag använde Ubuntu ett litet tag för några år sedan så har ingen supererfarenhet men har åtminstone provat och klarat att sitta med terminalen:P.
Citera
2010-10-13, 03:37
Medlem
XMBC frontend på MythTV täcker väl in det mesta.

http://adamhaeder.com/wordpress/2010...thtv-frontend/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in