2010-10-12, 22:12
Medlem
jakersnelhests avatar
Farsan har sålt av sin Sea Ray 250 Weekender och om det inte blir så att vi skaffar något nytt större tillsammans tänker jag köpa en egen båt till nästa säsong. Kollat runt lite på Blocket och fastnat både för Bayliner 2355 och 2655 från mitten av 90talet - pentry, vattentoa och midkabin, det jag vill ha i en båt. Känns som jag snöat in lite på dessa och skulle behöva ha lite mer tips om liknande båtar med samma typ av utseende, lite sportigare DC-båt. Årsmodell mellan ~87 och ~97. Midkabin är för övrigt inte något stenhårt måste, bara man kan sova dugligt (på fyllan) under kapell i sittbrunnen

Jag jobbar som båtmekaniker så objekt är inget större problem, fall ni letar upp nåt fynd liksom... Och anledningen till att jag inte frågar mina kollegor är att dom antingen är insnöade på Princess, Coronet eller små båtar som bara har fart att erbjuda.
Citera
2010-10-13, 15:43
Medlem
Bara plast som gäller? Kanske i kortaste laget med en 6,5 meters Masterbåt i aluminium är ju inte fel.
Citera
2010-10-13, 21:27
Medlem
milkens avatar
Kolla efter en äldre Nimbus 22 DC. Bayliner är riktiga skitbåtar och utstrålar bara att du har en båt för att supa och köra runt i bar överkropp. En båt ska inte ha digitala instrument och fejkade lädersoffor. Dessutom värdelösa sjöegenskaper.

En gammal Bertram Moppie är inte heller fel, 28 fotarn är för stor och dyr men det finns äldre 24or.
Citera
2010-10-13, 23:01
Medlem
jakersnelhests avatar
Äcklig dubbelpost
Senast redigerad av jakersnelhest 2010-10-13 kl. 23:04.
Citera
2010-10-13, 23:02
Medlem
jakersnelhests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Bara plast som gäller? Kanske i kortaste laget med en 6,5 meters Masterbåt i aluminium är ju inte fel.

Har varit återförsäljare för Master, såg ingen med varken ruff eller pentry i deras program.

Citat:
Kolla efter en äldre Nimbus 22 DC. Bayliner är riktiga skitbåtar och utstrålar bara att du har en båt för att supa och köra runt i bar överkropp. En båt ska inte ha digitala instrument och fejkade lädersoffor. Dessutom värdelösa sjöegenskaper.

En gammal Bertram Moppie är inte heller fel, 28 fotarn är för stor och dyr men det finns äldre 24or.

Vad grundar du i att det är skitbåtar? Bara för att det är konstlädersoffor, precis som i princip alla andra "folkbåtar" (dvs inte Princess, Nordwest, Sunseeker, Ferretti och andra yachttillverkare) utom dom som har tyg? Några digitala instrument har jag inte sett röken av i någon Bayliner, det beror väl på vad ägaren själv vill ha! Sjöegenskaper vet jag dock om att de som varit avsedda för att vara trailerbara åker som en sko i vattnet.

Nimbus 22DC saknar väl toalettutrymme?

Hur är Bertramens layout då? Tänker ruff, toalett, pentry osv. Hittade ingen planlösning via google, men så söker jag ju som en kratta också.

Hur är det med Donzi? Kollat lite på en 25 Ragazza och kan inte riktigt bestämma mig för huruvida den är för minimalistisk eller inte (sjukt lågt i tak i ruffas)
Senast redigerad av jakersnelhest 2010-10-13 kl. 23:05.
Citera
2010-10-14, 14:22
Medlem
Hiccup.
Senast redigerad av Alessandro 2010-10-14 kl. 14:25.
Citera
2010-10-14, 14:24
Medlem
Så vad tyckte du om Masterbåtarna då, bortsett ifrån avsaknaden av pentry osv.
BTW andra citatet är inte jag det är Milken.
Citera
2010-10-14, 23:44
Medlem
jakersnelhests avatar
Citat:
Så vad tyckte du om Masterbåtarna då, bortsett ifrån avsaknaden av pentry osv.
BTW andra citatet är inte jag det är Milken.

Haha, sorry, såg inte det igår när jag halvsov mig igenom citeringarna. Jag har väl inget direkt "tyckande" om dom, då de liksom inte intresserar mig öht när det gäller båtval, utom möjligen när familjens styrpulpetare ska bytas ut. Bra bruksbåtar liksom, inte massa krimskrams som t.ex Buster har kommit att bli nu på senare tid, svindyra (med tanke på vad man får) och inte lika bruksiga liksom.

Men nu var det ju inte Master som skulle diskuteras, och jag saknar milkens svar på mina frågor. Nåväl. Lusläsning av diverse annonssidor pågår för fullt iaf.. Tiden börjar rinna ut och har jag inget till sommaren tar jag livet av mig. Jag kan ju inte leva enbart på brorsans båt, han har den ju mest hela tiden... x) Men jag söker nog snarare 27 än 23 fot har jag kommit fram till iaf! Har en 2355 på jobbet för service, och förpikskojen är typ 170 lång :S
Citera
2010-10-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakersnelhest
Haha, sorry, såg inte det igår när jag halvsov mig igenom citeringarna. Jag har väl inget direkt "tyckande" om dom, då de liksom inte intresserar mig öht när det gäller båtval, utom möjligen när familjens styrpulpetare ska bytas ut. Bra bruksbåtar liksom, inte massa krimskrams som t.ex Buster har kommit att bli nu på senare tid, svindyra (med tanke på vad man får) och inte lika bruksiga liksom.

Men nu var det ju inte Master som skulle diskuteras, och jag saknar milkens svar på mina frågor. Nåväl. Lusläsning av diverse annonssidor pågår för fullt iaf.. Tiden börjar rinna ut och har jag inget till sommaren tar jag livet av mig. Jag kan ju inte leva enbart på brorsans båt, han har den ju mest hela tiden... x) Men jag söker nog snarare 27 än 23 fot har jag kommit fram till iaf! Har en 2355 på jobbet för service, och förpikskojen är typ 170 lång :S
Inget roligt skämt, angående vad som hänt på FB under veckan...
Citera
2010-10-15, 00:41
Medlem
jakersnelhests avatar
Citat:
Inget roligt skämt, angående vad som hänt på FB under veckan...

Det tänkte väl inte jag på. Förlåt. Det var bara ett uttryck, och är fortfarande trött.
Citera
2010-11-02, 12:55
Medlem
jakersnelhests avatar
Inte för att ni hjälpte till så mycket, men tänkte bara meddela att båt blivit inköpt nu - det blev en Sea Ray 268 Sundancer från 89. Äldre än jag planerat från början men ruffen fyllde mina behov mer än väl och båten är i mycket gott skick så det känns som jag kommer vara nöjd i sommar! Elverk i den också, ingen skit! Haha
Citera
2010-11-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakersnelhest
Inte för att ni hjälpte till så mycket, men tänkte bara meddela att båt blivit inköpt nu - det blev en Sea Ray 268 Sundancer från 89. Äldre än jag planerat från början men ruffen fyllde mina behov mer än väl och båten är i mycket gott skick så det känns som jag kommer vara nöjd i sommar! Elverk i den också, ingen skit! Haha

Till sommaren ja,
och du är en båtmek som inte vet vilka kvalitetsproblem de mindre modeller som baylainer tillverkat, har dragits med..

Grattis till ditt båtköp..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in