Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Bara plast som gäller? Kanske i kortaste laget med en 6,5 meters Masterbåt i aluminium är ju inte fel.
Har varit återförsäljare för Master, såg ingen med varken ruff eller pentry i deras program.
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kolla efter en äldre Nimbus 22 DC. Bayliner är riktiga skitbåtar och utstrålar bara att du har en båt för att supa och köra runt i bar överkropp. En båt ska inte ha digitala instrument och fejkade lädersoffor. Dessutom värdelösa sjöegenskaper.
En gammal Bertram Moppie är inte heller fel, 28 fotarn är för stor och dyr men det finns äldre 24or.
Vad grundar du i att det är skitbåtar? Bara för att det är konstlädersoffor, precis som i princip alla andra "folkbåtar" (dvs inte Princess, Nordwest, Sunseeker, Ferretti och andra yachttillverkare) utom dom som har tyg? Några digitala instrument har jag inte sett röken av i någon Bayliner, det beror väl på vad ägaren själv vill ha!

Sjöegenskaper vet jag dock om att de som varit avsedda för att vara trailerbara åker som en sko i vattnet.
Nimbus 22DC saknar väl toalettutrymme?
Hur är Bertramens layout då? Tänker ruff, toalett, pentry osv. Hittade ingen planlösning via google, men så söker jag ju som en kratta också.
Hur är det med Donzi? Kollat lite på en 25 Ragazza och kan inte riktigt bestämma mig för huruvida den är för minimalistisk eller inte (sjukt lågt i tak i ruffas)