2010-10-12, 20:18
Medlem
Nu är det såhär att min dator har flippat ur totalt, när jag trycker på stäng av så stängs den inte av, jag kan heller inte byta användare utan jag måste stänga av på knappen. Detta resulterar efter ett tag i bluescreen? För det har jag fått ett par gånger....

När jag väll får igång datorn jäveln(det går inte alltid) så kan den frysa fast och jag kan inte göra ett skit utan bara starta om igen, om den är riktigt jävlig låter den mig öppna allt jag vill ha igång och sen gör likadant, fast ibland... tex i detta nu så funkar den, fast jag vet aldrig hur länge.

Vad kan problemet vara, har nyligen haft microsoft security essential virus eller vad det kallas.
Citera
2010-10-12, 20:23
Medlem
elitsnubbens avatar
Är det en bärbar eller stationär dator?

Sen så tycker jag att du ska formatera om datorn, installera alla drivrutiner korrekt med mera. Om det inte funkar så kan du kolla om minnerna är ok med memtest. http://www.memtest86.com/
Citera
2010-10-12, 20:29
Medlem
Sök på "how to perform a clean boot" sen gör du som det står. (msconfig)
Citera
2010-10-12, 20:50
Medlem
Är en stationär dator, och vill helst inte installera om den då det var ett helvete och hitta alla drivrutiner sist.

Den är helt spooky kan bara ge upp när som helst, ska prova memtest

Sen när väll något hakar upp sig klarar den aldrig trycka ner det!
Senast redigerad av L300 2010-10-12 kl. 20:54.
Citera
2010-10-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elitsnubben
Är det en bärbar eller stationär dator?

Sen så tycker jag att du ska formatera om datorn, installera alla drivrutiner korrekt med mera. Om det inte funkar så kan du kolla om minnerna är ok med memtest. http://www.memtest86.com/
Låter som att det är fel på minnena.

Om du har några andra äldre så prova byta ut och se vad som händer. Rengör fläktar och dylikt, det är antagligen inte något kylningsproblem men det är alltid bra att prova alla tips!
Citera
2010-10-13, 18:37
Medlem
Hur kollar jag minnena med hjälp av det här programmet ?

öppnar "rawrite.exe" ? Sedan?

Nu börjar den flippa ur rejält, om jag har på spotify sätter den aldrig på någon låt utan bara byter hela tiden. Hoppas jag får ordning på den innan något illa råkar hända med den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in