2015-01-18, 14:12
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseKnopp
. Tänk på att du enbart ska knäppa den översta knappen på kavajen.
Gäller detta även kavajer i 3/2-roll-utförande?

Har jag gjort fel under hela denna tid?!
Citera
2015-01-18, 14:31
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Gäller detta även kavajer i 3/2-roll-utförande?

Har jag gjort fel under hela denna tid?!

Anar jag lite ironi i frågan?

Vad det gäller knäppning så brukar väl följande anges:

2-knäppt: översta
3-knäppt: mitten eller mitten och översta
3 roll 2: mitten (blir ju praktiken en 2-knäppt)
Citera
2015-01-19, 22:43
Medlem
Annuitets avatar
Passade på att byta kostymer från mina tidigare kostymer från Tiger. Köpte en från Raffaele Caruso som jag testade i butik och en från Alessandro Cantarelli som jag köpte via internet från Spiga3: Länk. Efter spaltmeter av text här i denna tråd har jag förstått att Raffaele Caruso ofta talas väl om och jag gillade verkligen denna kostym. Alessandro Cantarelli spelar i skiktet under Raffaele Caruso som jag har förstått det, men förhoppningsvis trotts detta bättre än Tiger som jag tidigare använt. Kostymen från Alessandro Cantarelli köpte jag för cirka 4 200 under rean. Jag har ännu inte hunnit testa kostymen men skulle redan nu gärna vilja ha er åsikt, är det bättre att satsa på ytterligare en Caruso istället för Cantarelli, även om den färg jag då vill ha från Caruso inhandlas för cirka 8 300?
Senast redigerad av Annuitet 2015-01-19 kl. 23:02.
Citera
2015-01-20, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annuitet
Passade på att byta kostymer från mina tidigare kostymer från Tiger. Köpte en från Raffaele Caruso som jag testade i butik och en från Alessandro Cantarelli som jag köpte via internet från Spiga3: Länk. Efter spaltmeter av text här i denna tråd har jag förstått att Raffaele Caruso ofta talas väl om och jag gillade verkligen denna kostym. Alessandro Cantarelli spelar i skiktet under Raffaele Caruso som jag har förstått det, men förhoppningsvis trotts detta bättre än Tiger som jag tidigare använt. Kostymen från Alessandro Cantarelli köpte jag för cirka 4 200 under rean. Jag har ännu inte hunnit testa kostymen men skulle redan nu gärna vilja ha er åsikt, är det bättre att satsa på ytterligare en Caruso istället för Cantarelli, även om den färg jag då vill ha från Caruso inhandlas för cirka 8 300?

Vilken sitter bäst på dig?
Citera
2015-01-20, 12:42
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Hej,
Tänkte höra om Paul Smith kostymer är något att lägga pengar på?

Skall över till London snart och sett tidigare när man varit där att dom har haft 40-50% rea under Januari.
Citera
2015-01-22, 13:07
Medlem
Tjena!

Skulle vilja ha lite referenser om George fashions i Sthml om någon har köpt någon skräddarsydd kostym.

Låter lite för bra för att vara sant men 7995 kr för en helt skräddarsydd (Helkanvas) med handsydda mellanlägg...

Ringde butiken o frågade och svaret jag fick är att allt är handsytt i butiken från scratch med handsydda mellanlägg, leverans tiden är 2 veckor.

Kan det verkligen stämma?
Citera
2015-01-22, 13:49
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik78
Tjena!

Skulle vilja ha lite referenser om George fashions i Sthml om någon har köpt någon skräddarsydd kostym.

Låter lite för bra för att vara sant men 7995 kr för en helt skräddarsydd (Helkanvas) med handsydda mellanlägg...

Ringde butiken o frågade och svaret jag fick är att allt är handsytt i butiken från scratch med handsydda mellanlägg, leverans tiden är 2 veckor.

Nu är jag inte särskilt insatt men nej det kan verkligen inte stämma att de gör en skräddarsydd med måttning och avprovningar samt handsömnad för det priset, du får nog knappt ett vettigt tyg i för priset.
Citera
2015-01-22, 13:51
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Nu är jag inte särskilt insatt men nej det kan verkligen inte stämma att de gör en skräddarsydd med måttning och avprovningar samt handsömnad för det priset, du får nog knappt ett vettigt tyg i för priset.
och helkanvas + sytt i sverige.
Citera
2015-01-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik78
Tjena!

Nu är inte jag Mäster Palm (Jag är inte heller lika dryg, det var en diss mot honom, inte dig) Men det låter lite väl bra för att vara sant. Skräddarsydda kostymer brukar ändå börja på minst tjugo k, iallafall det jag sett.
Citera
2015-01-23, 12:57
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growy
Nu är inte jag Mäster Palm (Jag är inte heller lika dryg, det var en diss mot honom, inte dig) Men det låter lite väl bra för att vara sant. Skräddarsydda kostymer brukar ändå börja på minst tjugo k, iallafall det jag sett.

Äh, sod off.

7995 går inte att sy en helskräddad kostym för i Sverige.
Citera
2015-01-25, 23:55
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Är det en dum idé att köpa en kostym i Super 140s , om man tänker använda den som businesskostym, ca en gång i månaden ?
Citera
2015-01-26, 14:15
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham
Är det en dum idé att köpa en kostym i Super 140s , om man tänker använda den som businesskostym, ca en gång i månaden ?
Det skulle jag inte säga. Men köp ett extra par byxor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in