2010-10-12, 19:39
Medlem
schwansteins avatar
Jag funderar på en sak.... Eftersom alla ändå är på Flashback, varför inte göra det offentligt.
Det är ju allmänt kännt att polisen m.fl. läser en hel del trådar på flashback.

Borde det inte vara möjligt att Polisen, sjukvården, CSN, Sj m.fl. har en medlem/moderator som snabbt skulle kunna ge svar på frågor som folk tar upp i forumet?

Jag ser väldigt ofta trådar om relationsproblem, därför borde ju en relationsexpert finnas som kan ge massvis med nyttig information till vederbörande.

Sjukvården skulle kunna ge svar på alla dessa frågor om "jag har ont i bröstet" osv....
Polisen skulle kunna svara på enklare frågor, men även fråga efter vittnen till någon händelse i landet.
Kanske man inte orkar/vill kontakta polisen i sin stad om man sett något eller hört något. Men på Flashback är det ju mycket enklare att ge sitt vittnesmål.

SJ skulle kunna gå ut med information om tågtrafiken och ev. störningar/förseningar.

CSN får ofta frågor på Flashback....varför sitter ingen administratör från CSN här som kan svara på enklare frågor?

Psykriatin skulle nog kunna göra en hel del nytta här på Flashback. Finns otroligt många inlägg av folk som har eller känner psykiska besvär. Kanske skulle en duktig psykolog här på Flashback göra mer nytta till lägre kostnad än man tror?

osv, osv....finns säkert många myndigheter/organisationer som skulle behöva någon som var tillgänglig på Flashback istället för att investera enorma pengar i sina kampanjer som oftast inte ger något resultat.

Är helt övertygad om att en jourhavande präst skulle fungera på Flashback, speciellt i dessa dagar av självmord här på Flashback.

Kanske är jag helt ute och cyklar när det gäller detta, för meningen med Flashback är ju att man skall kunna vara anonym.
Men eftersom det sitter så många människor här och delar med sig av sina vardagliga problem/händelser, så borde det ju finnas någon som är erkänt kunnig på området till hands.

Nu kommer säkert alla moderatorer på Flashback att tysta ner mitt förslag med.... - Anonymitet är en mycket viktig sak på Flashback!

Men om det nu sitter en polisman och svara på frågor som folk ställer till honom som tjänsteman, är han ju fortfarande anonym. Du vet förvisso att han är polis, men inget namn eller var han/hon jobbar.

Det samma gäller ju för samtliga organisationer/myndigheter....Anonymiteten kan utan problem bevaras.....eller?

För inte kan Polisen m.fl. tycka att Flashback är trams och subkultur? Här löser ju flashbackare många brott innan polisen gör det....finns gott om kunnigt folk på Flashback har jag fått erfara.
Det måste ju finnas ett enormt samhällsintresse att nå ut till alla flashbackare....som myndighet!
Citera
2010-10-12, 19:42
Medlem
Awesomes avatar
Flashback = knarkare, pedofiler, rasister och torskar. <-- That's why.
Citera
2010-10-12, 19:43
Medlem
Megabituss avatar
Men det är väl i princip så det är. De som svarar på frågor om t.ex. medicin vet nog oftast vad de pratar om, tror inte det är folk som chansar. Även om dessa läkare (eller vad det nu är) inte har specialkonton på forumet så finns de ju fortfarande här.

Alla får ju som du skriver registrera konto om de vill, och då kan man ju själv välja att utge sig som "relationsexpert", eller vad man nu kan tänkas vara duktig på. Fritt val.
Citera
2010-10-12, 19:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwanstein
...Nu kommer säkert alla moderatorer på Flashback att tysta ner mitt förslag med.... - Anonymitet är en mycket viktig sak på Flashback!...

Svarar bara på den här meningen då du verkar ha gravt missupfatta den biten. Anonymitet är mycket viktigt på FB ja, så längt är det rätt. Därav följer dock inte att det är ett krav att vara anonym. Givetvis får vem som helst, inklusive potentiella myndighetspersoner, välja att posta under sin riktiga identitet (vilket för övrigt också redan sker ibland).
Citera
2010-10-12, 19:51
Medlem
honken80s avatar
Det är fritt fram för alla skapa ett konto och vara medlem, så länge man följer regelverket.

Polisen har använt medlemskonton för att sprida information/oro kring företag som sålt odlingsutrustning. Så det kör på för fullt redan idag.
Citera
2010-10-12, 20:30
Medlem
BadCops avatar
Det finns ju redan tradar typ : Fraga Polisen etc...
Citera
2010-10-12, 20:33
Medlem
tele2 har väl ett konto?
Citera
2010-10-12, 20:46
Medlem
Sorkus avatar
Jag tycker definitivt att det är bra att både näringsliv och myndighet finns närvarande här då dom kan tillföra mycket mer till diskussionerna. Senast i denna tråd dök Bineros VD upp i tråden och svarade på diverse frågeställningar, visserligen är det av egenintresse men det ger fortfarande oss användare mycket mer om faktan kommer från direkt från källan.
Citera
2010-10-12, 20:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Andgul får en tillsägelse för sitt OT-inlägg

// Mod
Citera
2010-10-12, 21:46
Medlem
xelytoss avatar
Som sagt innan så finns det säkert redan "myndighetsfolk" som har konto på FB bara att ingen vet det pga anonymiteten, men som du sa så hade det varit grymt om det fanns nån typ av samarbete mellan dom
Citera
2010-10-12, 22:01
Bannlyst
Varför frågar man inte den myndighet det gäller eller söker på deras informationssidor på nätet i stället?

Är inte det enklare. Hur ska man kunna avgöra att någon jobbar på SJ och har behörigt att uttala sig om det är det tänkt?
Citera
2010-10-12, 23:25
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Är inte det enklare. Hur ska man kunna avgöra att någon jobbar på SJ och har behörigt att uttala sig om det är det tänkt?

Vill något företag eller en myndighet verka öppet på flashback så behöver de som sagts tidigare bara starta ett konto, själv ser jag ingen anledning till varför flashback skulle ge bort specialkonton bara för att man vill informera om något. Vill man verifiera sitt konto kan man alltid länka till sin hemsida och där han en bekräftelse om att kontot är deras.

Sedan håller jag med om att det är både kul och givande om både företag och myndigheter skulle vilja informera på flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in