Citat:
Ursprungligen postat av santiaborg
Du måste vara antagen till ett universitet i Chile vilket inte är svårt med så många privata universitet här men men men men men det där betyder INTE att efter att du studerar spanska man måste gå in till universitetet och studera, då kan du bara säga att du ångrade dig och vill studera något annat osv... Du måste vara antagen men du är inte tvungen att läsa efter... Comprende? Det är bara att ringa till CSN och fråga om du får göra så att inte studera på universitetet du är antagen efter språket och de kommer säga samma sak. Själv var jag antagen till Arkitektur och studerar det just nu för Chile är världskänd för att ha bra arkitekter och alla jordbävningar kan säga samma sak... Du får jobb som arkitekt världen runt om du studerar här!
Hej, va 5 månader i chile i sommras (chilenska vintern) och funderar nu på studera där... har även rest ett bra tag i andra delar av syd & centralamerika...
I och med att du pluggar arkitektur så borde du hört lite om byggnadsingenjörsutbildningarna också?? Är dom också något att hänga i granen även utanför chile? Eller är det kört om man vill åka hem till sverige och jobba nån gång i framtiden? Anledningen till att jag fundera på plugga i chile är ju att det faktiskt är lite ordning och reda på landet och har högre utbildningsstandard än resten i sydam..Hur är argentina? Annars hade jag nog pluggat i Peru, men antar man inte ligger högt på listan ens i chile efter det?
Vilken skola pluggar du på och vad får du hosta upp? Om du nu vill outa de här...