2010-10-11, 19:34
Medlem
Hej, hej.

Jo, det är så att Vista hittar inte drivrutinerna till USB-modemet, fast jag köpte den idag. Och i affären sa dom att det är bara koppla den till datorn så ska den installera drivers utan att behöva ha cd-skiva.

Har haft samma problem när jag har försökt koppla polarens externa hårddisk datorn vill inte hitta den.

kommer alltid bara "New harddrive found" och sen att den ska leta upp drivrutiner, fast den hittar
aldrig dom.

Skulle vara väldigt tacksam ifall nån kunde hjälpa mig
Citera
2010-10-12, 04:33
Medlem
hasenfrasens avatar
Se till att din Vista-maskin har Service Pack 2 installerat. Har den ingen Service Pack alls installerad lär du först installeras Service Pack 1 innan det funkar att installera SP2.
Citera
2010-10-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Se till att din Vista-maskin har Service Pack 2 installerat. Har den ingen Service Pack alls installerad lär du först installeras Service Pack 1 innan det funkar att installera SP2.

Den har SP2 installerat.. så det är inte där det knakar
Citera
2010-10-12, 18:21
Medlem
hasenfrasens avatar
...och det mest väsentliga utelämnar du, fabrikat och modellbeteckning på modemet.
Citera
2010-10-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
...och det mest väsentliga utelämnar du, fabrikat och modellbeteckning på modemet.

Det som är felet är alltså det att vad det än är jag stoppar in i USBn, så poppar det bara fram "New hardware found" sen ska man trycka att den ska installera drivrutinerna bl.a, men den hittar aldrig några drivrutiner, kommer alltid vad jag än försöker installera, så står det "Put the disc that camed with the hardware"-liknande.

Så, om det är extern hårddisk eller usb-modem gör ingen skillnad.
Citera
2010-10-12, 23:08
Medlem
Det är rätt viktigt att berätta att inga USB grejer funkar.

Berätta mer om datorn.
Har den någonsin funkat mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in